Vraag

Stoppen met masturberen

  • 20 June 2019
  • 1 reactie
  • 350 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi ik wil graag stoppen met masturberen omdat ik merk dat het me leven bepaalt. Verder mag het ook niet van mijn geloof.

1 reactie

Hey,

Als masturberen je leven “veranderd” is het wel belangrijk om zelf in te zien in hoeverre het je verandert want et kan in vele opzichten veranderen zoals bijvoorbeeld erachter komen wat je wel wilt en niet.

als je wilt stoppen masturberen kan je dat heel makkelijk; je stopt er gewoon accuut mee. Nu kan ik wel begrijpen dat je heel gauw in de verleiding komt en het dus meteen weer zou doen, maar dan houd het nooit op. Dus in het krot; probeer er niet aan te denken en als het echt moeilijk word dan kan je proberen (dit is nog niet kort) om bij iemand zoals een ouder/voogd gaan zitten zodat de verleiding word en gaan praten met een ander iemand (iemand waar je geen seksuele relatie mee hebt) zodat je er geen gedachte meer hebt, en zet dit voort tot je niet meer de drang hebt om te masturberen.

Verder met het geloof geef ik mijn eigen mening; als je wilt stoppen vraag ik me af of het heeft te maken met hoe het effect heeft op je leven of of het met jouw geloof heeft te maken of met wat jouw ouders willen. Denk er maar goed over na waarom je gaat stoppen met masturberen.
Verder denk ik dat het “geloof” het niet verbied om te masturberen/seksuele activiteit. Sterker nog; het christelijke geloof is juist VOOR op het baren van meer kinderen (wow een hele les geschiedenis) en zo zijn er wel andere geloven. Zelf word ik christelijk OPGEVOED en val op jongens. Het is dat de kerk waar we heen gaan niet voor dat ding heeft getekend want anders was ik allang van die kerk af geweest, maar dat doet er eigenlijk niet beslist toe.

Ik denk dat je hier wel wat aan hebt.

M.V.G Maleficent

Reageer