Skip to main content
Vraag

Stinkende afscheiding: wat is het?

• September 4, 2025
  • 1 reactie
  • 156 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hee

ik heb al een tijdje (stinkende) afscheiding.

ik ben 12 ben al ongesteld, maar nog heel kort.

die afscheiding heb ik echt al iets of 2 maanden maar nu kwam ik toevallig een artikel tegen over SOA en als je dat heb je dus ook stinkende afscheiding krijgt. nu heb ik nog nooit verkering gehad gezoen enz. maar het kan dus ook komen als je in aanraking komt met bloed van het andere geslacht, ik kan me niet echt voorstellen dat dat het is, maar wat is het dan? 

kan iemand me helpen??

greetz

Druif_Meisje

1 reactie

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • September 5, 2025

Hoi ​@Druif_meisje,

Maak je geen zorgen, wat jij beschrijft is heel normaal voor iemand die net ongesteld is geworden. Veel meisjes hebben afscheiding, vooral als ze net begonnen zijn met menstrueren. Soms kan het een beetje raar ruiken, vooral als je het niet vaak verschoont of als het mengt met zweet.

Stinkende afscheiding komt meestal niet door een SOA als je nog nooit seks hebt gehad. Het kan gewoon je lichaam zijn dat zich aanpast en schoonmaakt. Let erop dat je elke dag schoon ondergoed draagt en goed je schaamstreek wast met water (geen zeep in je vagina, dat kan de balans verstoren).

Als de afscheiding echt heel vies ruikt, groen of geel is, of je er jeuk of pijn van krijgt, dan is het slim om even met je huisarts of schoolarts te praten. Die kunnen kijken of er iets anders aan de hand is.

Kortom: dit hoort vaak gewoon bij het opgroeien en is meestal heel normaal.

xx liefs Wolf 🐺