Sperma vanaf welke leeftijd

  • 15 July 2018
  • 7 reacties
  • 24963 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo ik ben 13 en ik vroeg me af welke leefteid is het noormaal om sperma te krijgen?

Btw sorry voor de spelling 🙂

7 reacties

Hi Niemano,

de eerste keer sperma krijg je meestal tussen 11 en 16 jaar en als je dan nog geen sperma hebt gehad, zeggen ze dat het verstandig is om een keertje naar de huisarts te gaan. Het is dus heel verschillend.

Jij bent 13 en als je het voor jezelf wilde weten, dan zou ik me voorlopig nergens druk om maken.

Je kunt ook aftrekken en een lekker gevoel hebben zonder sperma en je hoeft niks op te ruimen.
Maar als er sperma uit spuit is het wel geil. Vind ik dan :)

Groetjes,
M&M's
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Het verschilt per jongen dus alles is eigenlijk normaal. Ik denk dat tussen 10 & 16 als gemiddeld wordt aangegeven. Daarvoor of daarna is misschien wat vroeg of laat maar nog steeds normaal.
Ok thx voor de reacties:)
Vergelijkbare dingen:
Wanneer worden meisjes voor het eerst ongesteld?
Waneer krijgen jongens de baard in de keel?
Waarom heeft Bethasd- o, wacht, dat heeft daar niets mee te maken.

Zoals al gezegd was verschilt dat per persoon.
Het varieert sterk, vandaar dat men een periode aangeeft waarin bij de meeste mensen gebeurt.
Als je biologie hebt zul je dergelijke balkes wel tegenkomen.
Daar staat vaak ook een punt op aangegeven waar het gemiddelde ligt, dus de meeste mensen merken het dan rond die leeftijd.
Hi Niemano,

geen dank, graag gedaan

Voor als je toch nog wakker bent en niks beter weet om te doen 😛, kun je ff kijken op:
https://www.sense.info/nl/ontdek-je-lichaam/jongenslichaam/penis-en-balzak/zaadlozing
voor meer info.

Het is sws een coole site met veel betrouwbare info voor en over pubers, dus check de rest ook even:
https://www.sense.info/nl/

@MensPersoon, nou kan ik vast niet slapen, omdat ik over die onafgemaakte "waarom vraag" zit na te denken 🆒

Groetjes,
M&M’s
Normaal tussen de 11 en de 15 jaar
Grtjs ?
Badge

Vanaf welke leeftijd heb je goede sperma en is de sperma van een 13 jarige al gezond van wanneer mag je sperma drinken en als je sperma drinkt kun je dan een soa krijgen?

Reageer