Hoi allemaa i ben Eline, kan je een soa krijgen als jullie bijde nog maagd zijn? Ik weet dat je wel zwanger kan raaken maar zit aan de pil.
Bladzijde 1 / 1
hey,
je kan zeker geen soa overbrengen als jullie beiden nog maagd zijn. Als je nog geen sex hebt gehad ben je feitelijk nog soa vrij.
Je kan trouwens ook niet geboren worden met een soa.
xx
je kan zeker geen soa overbrengen als jullie beiden nog maagd zijn. Als je nog geen sex hebt gehad ben je feitelijk nog soa vrij.
Je kan trouwens ook niet geboren worden met een soa.
xx
Beste Livingmyownworld,
Wat Lisaxx zegt klopt feitelijk niet. Ik raad je aan even het onderstaande stukje te lezen.
Groetjes, Jack.
Bron: https://www.rivm.nl/hiv/hiv-en-zwangerschap
Wat Lisaxx zegt klopt feitelijk niet. Ik raad je aan even het onderstaande stukje te lezen.
Groetjes, Jack.
Risico voor ongeboren vrucht
Hiv kan in een zich normaal ontwikkelende zwangerschap niet voor 28 weken naar de foetus worden overgedragen maar daarna wel, met als grootste risicomoment de vaginaal ingezette bevalling. Afhankelijk van de hoeveelheid hiv in het plasma zal zonder medicatie 10-80% van de kinderen tijdens de zwangerschap en de bevalling worden geïnfecteerd, gemiddeld 20-30%. Een kind dat al tijdens de zwangerschap geïnfecteerd wordt heeft een grote kans om al in het eerste levensjaar aids te ontwikkelen. Door het op tijd (rond 24 weken) starten met een combinatie van 3 antiretrovirale middelen is het vrijwel geheel mogelijk om overdracht in de zwangerschap en tijdens de baring te voorkomen. De bijwerkingen hiervan zijn gering voor zowel moeder als kind. Langetermijneffecten zijn nog onvoldoende onderzocht. Wanneer antiretrovirale therapie niet aanslaat, kan een keizersnede voordat de vliezen langdurig gebroken zijn of de baring goed in gang is gezet ook de overdracht verminderen.Risico voor pasgeborene
Hiv kan worden overgedragen door borstvoeding. Om die reden wordt borstvoeding ontraden aan vrouwen met hiv die toegang hebben tot goede flesvoeding. Overigens hoort bij de preventieve behandeling met antiretrovirale medicamenten ook een nabehandeling van de pasgeborene gedurende 4 wekenBron: https://www.rivm.nl/hiv/hiv-en-zwangerschap
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.