Skip to main content

ik en mn vriendin willen graag een keer ‘spelen’ met elkaar, alleen, kan je een soa krijgen door beffen? en kan je dit ook voorkomen, maar toch dat ik haar kan beffen?

Volgens mij wel, SOA wordt overgegeven door vocht, dus als je beft kan je SOA krijgen, keelkanker is ook mogelijk maar er is daarvoor 0,001% kans... Het is te proberen dat je alleen vingert, of je doet plastic voor je mond, maar de kans is zo klein dat het gewoon kan...


Heey

Ja denk wel wat je dat daardoor kan krijgen. Maar als jullie beide zeker zijn dat jullie geen SOA hebben kan er vrij weinig gebeuren.  Wel voorzichtig doen met koortslip enzo.


Er staan speciale beflapjes hiervoor


Volgens mij wel, SOA wordt overgegeven door vocht, dus als je beft kan je SOA krijgen, keelkanker is ook mogelijk maar er is daarvoor 0,001% kans... Het is te proberen dat je alleen vingert, of je doet plastic voor je mond, maar de kans is zo klein dat het gewoon kan...

Om alle onduidelijkheid ook gelijk uit de wereld te helpen:

Als jullie beide alleen nog met mensen die het voor de 1e keer deden hn. Gwn helemaal niet, dan hebben jullie allebei 100% geen SOA.

 

In dat geval ka je gwn veilige beffen


Als jullie beide alleen nog met mensen die het voor de 1e keer deden hn. Gwn helemaal niet, dan hebben jullie allebei 100% geen SOA.

 

Niet helemaal correct, er zijn een paar uitzonderlijke gevallen waar je een soa kan hebben zonder seks te hebben gehad. Die kans is natuurlijk niet groot, maar geen seks betekent dus niet 100% procent dat je geen soa's hebt.

 

Bron:

Hoe kun je een SOA oplopen zonder seks?

In bepaalde situaties kun je een SOA doorgeven of krijgen zonder seksueel contact:

 

  • Je kunt een SOA oplopen via besmet bloed. Bijvoorbeeld bij een tatoeage die is gezet met een besmette naald, of bij een piercing die onhygiënisch is uitgevoerd. Of als je een scheermesje of (bij drugsgebruik) naalden of spuiten gebruikt van een persoon die met een SOA is besmet. Door besmet bloed kun je zonder seks geïnfecteerd raken met de SOA’s hepatitis B  en HIV.
  • Als je zwanger bent, kun je HIV, hepatitis B en syfilis overdragen op je baby. Tijdens de geboorte kan de baby besmet worden met HIVhepatitis Bsyfilischlamydiagonorroe en herpes genitalis.
  • Het virus dat zorgt voor genitale wratten kun je zonder seks ook met je vingers of met een handdoek overdragen. Ook schaamluis kan zonder seks via beddengoed of handdoeken worden overgedragen.

Reageer