Vraag

Soa als maagd?

  • 2 July 2019
  • 4 reacties
  • 453 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik ben 14 jaar oud en heb nog nooit seks gehad of iets in die richting.
Toch heb ik rare kleine zweertjes of blaasjes op mijn voorhuid
Ook heb ik heel vaak jeuk op mijn geslachtsdeel.

Hoe kan dit en wat kan het zijn. Ik durf het eigenlijk ook niet echt tegen me ouders te vertellen want dat is een beetje beschamend

4 reacties

Hey,

Het is mogelijk om een SOA te krijgen zonder geslachtsgemeenschap te hebben gehad. Ik zou je ouders informeren en misschien naar de huisarts gaan. Doe een SOA-test.

https://www.soatestdoen.nl/wat-is-een-soa/soa-zonder-seks

Groetjes,

Geen_Naam
Heyo,

Wat het kan zijn weet ik niet, maar een SOA kan je ook geërfd hebbben van 1 van je ouders. Of via bloed, speeksel.

Je zou zoals Geen_Naam al zei je ouders kunnen vragen. Of een afspraak maken met de huisarts. Dit klinkt misschien een beetje awkward maar dat is het zeker niet. Hiervoor heb je een huisarts. Die kan dan ook een kleine SOA test met je doen.

See ya!
Spookyzx
Het kan een soa zijn, dus laat dat zoieso testen. Maar het kan ook een allergische reactie zijn. Gebruik je extra spulletjes met mastruberen bijvoorbeeld? Je kunt dan kijken of het weggaat als je bepaalde dingen niet meer gebruikt of als je speeltjes een keer goed schoonmaakt(niet met chemische middeltjes schoonmaken, heet water of zo zal t wel al doen).
Voordat je, je ouders informeert zou je een afspraak kunnen maken met jouw huisarts zonder dat je ouders hiervan weten. (Een arts heeft geheimhoudingsplicht dus die zou niks door mogen vertellen, ook niet tegen je ouders)
Het is misschien raar om hiervoor naar de huisarts te gaan maar die zijn dat wel gewend dat sommige mensen voor "ongemakkelijke" situaties afspraken maken.
Je kan het beter zeker weten dan dat het nog erger word. Veel succes!

Reageer