Vraag

Soa als maagd?

  • 23 October 2018
  • 6 reacties
  • 9401 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey,

Ik ben nog maagd (mijn vriendin trouwens ook) en ik denk niet dat het binnenkort gaat gebeuren, maar ik vroeg me af hoe het zit met soa's als je nog nooit seks hebt gehad. Ik heb nogal wat rond gesurft en kwam op meerdere verschillende antwoorden.. Voor mijn eerste keer zou ik namelijk veel liever zonder condoom willen, ik heb gelezen dat het zonder wel fijner is. Maar een soa wil ik natuurlijk ook niet.

Ik zou me natuurlijk kunnen laten testen, en mijn ouders zouden het misschien nog wel goed vinden ook, maar liever niet als het echt niet nodig is :)

Dus, stel nou, mijn vriendin is aan de pil, we zijn beide nog maagd en willen seks met elkaar; lopen we dan zonder condoom kans op soa's?

Alvast bedankt,
K

6 reacties

Soa's zijn onverdraaglijk maar ermee gebooren worden kan niet.... Dus als je nognooit sex hebt gehad kan je geen soa hebben feitelijk👍🏻

Dus als je zeker weet dat juilie beide nog nooit sex hebben gehad kan je aaneemen dat dat geen kwaad kan👍🏻
Hey,

Een soa kun je alleen overdragen door middel van seks, je krijgt het van iemand anders.
Als jullie allebei nog geen seks gehad hebben, kan het geen kwaad om het zonder condoom te doen.
Je loopt dan geen risico op een soa.

Wel moet je er rekening mee houden dat de pil nooit 100% garantie biedt op geen zwangerschap.
Nouja, bepaalde SOA's kunnen worden overgedragen bij de geboorte, dus je zou je moeder kunnen vragen of er misschien iets was wat je moet weten.
Echter zijn dergelijke SOA's wat zeldzamer in Nederland.

Schaamluizen zou je op kunnen lopen via kleding en beddegoed, maar dat zou je onderhand wel merken.

Bloed en andere lichaamssappen (of hoe je het wilt noemen) kunnen ook wat dingen overdragen, maar tenzij je seks hebt gehad zijn dat wederom ongebruikelijke SOA's.

Dus tenzij je naalden deelt bij het gebruiken van heroïne denk ik dat je wel vrij bent van SOA's.


Oftewel:
Ja, je kunt SOA's oplopen zonder seks te hebben, maar dat lijkt mij in jouw situatie niet het geval.
Bedankt voor de snelle reacties!

Ik ben ondertussen ook nog een chat aangegaan met iemand van Sense, en die zei hetzelfde als iedereen hier. Dus: je kan de eerste keer seks hebben zonder soa's op te lopen zonder condoom.

Ik heb alleen nog 1 klein vraagje. Als je met de zelfde persoon seks blijft hebben, blijft de soa kans dan op 0? Of is er na de 1e keer dus wél een kans op soa's?
Reputatie 3
Badge +8
Als je met dezelfde persoon seks blijft hebben, blijft de soa kans dan op 0? Of is er na de 1e keer dus wél een kans op soa’s?
Als diegene geen SOA heeft (of in de tussentijd heeft opgelopen), blijft de kans inderdaad nihil.
Als juilie elkaars enige bedpartners zijn kan je geen soa oploopen👍🏻

Pill is mischien niet 100% betrouwbaar maar condoms eigelijk ook niet👍🏻 dus als ze gewoon rond het zelfde tijdstip inheems ook gewoon prima te doen👍🏻

Xx

Reageer