Vraag

slechte ervaring met een collega (ongewenste aanrakkingen)

  • 11 April 2020
  • 5 reacties
  • 468 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Beste lezers,

 

Ik ben een meisje van 18 en ik heb 5 maanden in portugal gewerkt, het was daar in Portugal bij ons op de vloer dat ik een collega had die 27 was.

In het begin sprak ik met hem en we gingen ook 's samen uit maar ik was vanaf het begin al heel duidelijk dat ik het enkel vriendschappelijk wilde houden, nu was het in het begin nog ok maar hij begon mij steeds meer aan te raken en stelde steeds persoonlijke vragen over mij en over mijn verleden en moeide zich heel erg met mijn problemen.

Nu woon ik niet meer in Portugal en ben door het coronavirus terug gegaan naar België maar ik denk wel nog altijd aan wat er was gebeurd en heb ook heel veel spijt ervan zeker omdat ik ook met hem over seks en dergelijke sprak en het gevoel heb alsof ik de verkeerde signalen liet zien .

Waar ik ook dom mee ben geweest is dat ik hem 2 keer bij mij thuis uitgenodigd had en ook dat ik er dronken mee geweest ben en ernaast dat ik het toeliet hoe vaak hij aan mij zat en ook hoe dat hij mij behandelde (een beetje als zijn hond eigenlijk..) 

Nu was ik ook heel onervaren en heb er intussen van geleerd en ben dan toch blij dat na de 4e of 5e keer hij het weer wilde doen ik wel gewoon echt duidelijk was geweest en ook direct stop heb gezegd.

Zijn er meer mensen die ook zo ervaringen hebben?


5 reacties

Hoi

 

Wat naar dat je zo’n vervelende ervaring achter de rug hebt. Niet ok hoe deze jongeman je behandelde. 

 

Allereerst geef ik graag mee dat jij je niet ‘dom’ hoort te voelen. Misbruik gebeurt vaak erg stiekem, en wordt in veel gevallen stilaan meer en meer, opgebouwd zeg maar, waardoor je soms niet merkt dat grenzen overschreden worden. Sterk van je dat je tegen het einde aangaf toch niet ok te zijn met de dingen die hij deed. Echt goed van je. Ik ben blij dat je geleerd hebt voor jezelf op te komen. 

 

Goed dat je je verhaal gedeeld hebt in dit topic. Hopelijk luchtte dat op. Kan je hiernaast ergens terecht, bijvoorbeeld bij een familielid of vriend(in)? Op deze website kan je info vinden rond hulplijnen waar je bij terecht kan. Ook kan je contact opnemen met de Kindertelefoon. In België heet die Awel. Eens anoniem je verhaal kwijt kunnen bij iemand die naar je luistert lucht vast op.

 

Ben je van plan om nog terug te gaan naar Portugal, of blijf je in België?

 

Gr. Kenshin

Beste Kenshin, bedankt voor je reactie.

Het lucht inderdaad enorm op om erover te praten, toen ik nog in Portugal woonde heb ik er daar met veel mensen over gesproken en ik had het voorval ook gemeld op het werk en heb degene die het mij aangedaan heeft ook lopen uitschelden en naar hem lopen schreeuwen toen die tijd omdat ik er veel stress over had.

Nu ben ik blij dat ik er niet veel contact mee gehad heb en ook dat ik het echt duidelijk heb gemaakt maar ik heb ook veel spijt dat ik me er zo in liet meesleuren en dat ik hem zoveel woorden in mijn mond liet leggen waardoor ik domme dingen zei, zowel persoonlijk als seksueel en ook dat ik mij door hem liet aanraken.

 

Nu denk ik er intussen nog over na maar ben niet meer zo gestresseerd erover.

 

En nee door de situatie met het coronavirus kom ik niet meer terug naar Portugal want het verdiende te weinig en ik haatte het werk.

 

Wanneer de corona crisis voorbij is hoop ik ergens anders opnieuw werk te vinden en ook een psycholoog op te zoeken om me verder te helpen.

 

Bedankt dat je mijn verhaal gelezen hebt

Heel goed dat je er al met anderen over gesproken hebt. Ook verstandig hoe je op het werk hebt aangegeven wat er speelde. 

 

Een psycholoog zou inderdaad van pas kunnen komen. Sommige psychologen stellen zich zelfs beschikbaar via chat- of (video-)gesprek. Om hierbij terecht te komen zou je contact op kunnen nemen met de huisarts. Op die manier hoef je niet te wachten tot het versoepelen van de corona-maatregelen, want wie weet hoe lang duren die nog. 

 

Gr. Kenshin

Hey,

Ik wilde even zeggen dat het niet jouw schuld is. Mensen hebben vaak de neiging aan victim blaming te doen. Jij hebt duidelijk je grenzen aangegeven en je kan best met iemand over dat soort dingen te praten zonder het met diegene te willen. Hij had van je af moeten blijven en dat heeft hij niet gedaan, dat is niet jouw schuld!! Heel goed dat je hulp aan het zoeken bent. Het enigste wat ik nog kan zeggen is: veel succes!

Hey Fiedel, 

Dank jewel voor je reactie, nu is het inmiddels al een maand geleden dat het gebeurd is en ik woon en werk niet meer in Portugal dus heb met de persoon geen contact meer gehad maar ik geef me nog wel de schuld heel vaak alhoewel ik het nu al iets meer kan relativeren dan toen.

Het geen waar ik veel spijt van had is dat ik op het moment zelf het toeliet en ook dat ik met hem over seks gesproken had, was lollig bedoeld maar alhoewel ik steeds zei dat ik geen relatie wilde ik hem volgensmij de verkeerde signalen gaf.

Iets wat ik andere jonge meiden met weinig levenservaring wil meegeven is om mannen niet te vertrouwen, zelfs al zijn het je collegas want de meeste zijn er opuit om misbruik van je te maken en heel vaak heb je het niet eens door.

Zorg ook dat niemand zich met jouw persoonlijke problemen en jezelf bemoeid want het is wanneer ze zien dat ze kunnen manipuleren dat ze het doen.

Pas ook goed op met wie je vrienden bent en met wie je uit gaat en neem ze ook niet mee naar huis! Want bij mij is het nu goed afgelopen maar had veel slechter kunnen eindigen.

Reageer