Beantwoord

sexualiteit

  • 28 December 2019
  • 6 reacties
  • 852 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

haai, ik ben Jane, 13, en ik ben (denk ik) bi. ik heb hier verder geen problemen mee. alleen hoe moet ik het tegen mn ouders vertellen? en ik heb op dit moment een crush op Oliwia. een IBF (iemand die je kent via social media.) ze weet al dat ik een crush op haar heb. en ik wil heel graag met haar. helaas heeft ze een crush op mijn beste vriendin. niks aan te doen natuurlijk. maar ze zegt wel dat ze me super knap vind… hoe moet ik weten of zij een crush op me. heeft? en hoe vertel ik et aan mn ouders?

groetjesssss

icon

Beste antwoord door Anonymous 29 December 2019, 13:17

Bekijk origineel

6 reacties

Er is vrij weinig om aan je ouders te vertellen.  Je bent jong, je hormonen vliegen alle kanten op en het ene moment vind je een meisje leuk, het andere moment een jongen. 

Je weet helemaal niet waar je uitkomt als je over 6-10 jaar een beetje tot rust komt.  De meeste mensen komen toch gewoon bij een hetero relatie uit.  

Als je echt een serieuze relatie met een jongen krijgt is het nog vroeg genoeg om van alles te vertellen.

Heyy ik ben 12 en ik denk dat ik ook bi Ben dus misschien kan ik jouw helpen en jij mij

(ik ben een meisje)

Waarom zou je het aan je ouders “moeten” vertelllen?

Hey Ja.ne_,

Spontaan uit de kast komen werkt het best. Je kunt er het beste niet zelf een hele scène van maken maar het eruit ’floepen’ als de situatie en het gesprek daar geschikt voor zijn. Omdat je denkt dat je bi bent kan je dat er altijd bij zetten: Zo zou je je Coming Out bijvoorbeeld als “Het zou zo kunnen dat ik bi ben” in plaats van “Ik ben bi” kunnen formuleren.

Wel raad ik aan om er eerst zeker van te zijn dat jouw ouders de LGBTQ+ community accepteren.

 

Met je IBF… Tja, ze gaat niet zeggen dat ze verliefd op je is als ze dat niet is/er nog niet klaar voor is om dat te zeggen. Je kan het vragen maar voor de rest kan alleen zij de touwtjes in handen nemen qua dat eventueel toegeven.

 

Groetjes,

Pindakes

Hallo ja.ne_ :)

Ik ben het eens met mijn voorgangers, waarom moet je het vertellen tegen je ouders? Indien je je ouders het wil vertellen kun je gewoon zeggen '’Ik heb een vriendin op internet en daarop ben ik soort van verliefd'’.

-Dr8gon99

Badge

-onnodige quote verwijderd-

Ik ook geen probleem!

Reageer