Skip to main content
Vraag

Seksuele voorlichting

• December 19, 2025
  • 9 reacties
  • 440 Bekeken

Yusa
Forum|alt.badge.img+15

Hoi, ik was wel benieuwd of jullie ooit seksuele voorlichting hebben gehad. Ik niet, maar door het forum en sense.info wist ik het wel 😅 en zo ja op school of van je ouder(s)? 

Liefs Yusa 😘

9 reacties

ghast
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • December 19, 2025

Hoi Yusa,

Dus... ik heb maar liefst 4x seksuele voorlichting gehad op school. Iedereen van mijn klas wist al zeg maar alles, maar ze vonden het nodig om in groep 8, de 1e, 2e en 3e het te geven. Best wel embarrassing maar zelf snap ik wel waarom het gegeven wordt.

Groetjes,

ghast

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • December 19, 2025

Hey ​@Yusa ! 😘 Ik heb wat jaartjes geleden al van mijn moeder dingen uitgelegd gekregen. En op school werd in groep 7 en 8 al heel open en duidelijk verteld hoe het allemaal werkt. En uiteraard via andere kanalen zoals het grote web en boekjes lezen en met andere kinderen erover praten kwam ik al heel wat aan de weet xD. En via dit forum leerde ik dat het gevoel ontzettend sterk kan zijn in je lichaam maar ook dat je daar zelf mee om kunt gaan, zulke dingen. En dat klopt ook inderdaad. Dus je weet dingen van allerlei kanten maar ook uit ervaring. 

Liefs, Tover xxx

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • December 19, 2025

Hi ​@Yusa ,

Ik van mijn ouders, op school en daarvoor van een vriendin al een beetje😅 En door het forum ook wel🙃

Liefs :)

• December 19, 2025

@Yusa  op school wel iets maar was heel oppervlakkig ik heb meer gehad aan m’n ouders en broer 

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • December 19, 2025

Mijn ouders zijn artsen, die deden daar nooit moeilijk over.  Bij mijn moeder was het allemaal technisch en klinisch en klonk het als een soort gymnastiek waar je zwanger van kon raken.  Mijn vader was altijd veel opener en had het gemakkelijker over gevoelens als opwinding en onzekerheid en ook wel over zijn eigen ervaringen.

Op school ook wel maar dat was stom.

Maar het meeste leer je toch in de praktijk, ook over jezelf.  Voor vriendje en voor mij was alles nieuw dus moesten we de dingen samen ontdekken en dat is wel mooi en lief.

PietPirat
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • December 19, 2025

Er werd op mijn oude school in de 2e seksuele voorlichting gegeven, maar ik viel uit nét voordat dat echt van start ging. Mijn klasgenoten hebben allemaal een condoom om een komkommer moeten doen, en ik niet, wat me aan de ene kant veel akward gedoe heeft bespaart maar aan de andere kant er nu wel voor heeft gezorgd dat ik niet weet hoe je een condoom omdoet (ik krijg veel kinderen later😂). Van mijn ouders heb ik gewoon stukje bij beetje dingen geleerd, en de rest van wat ik weet komt van vrienden en dit forum!

Een deel van tekst is verwijderd omdat deze in strijd was met forumregel 6:  Plaats geen (seksuele) inhoud of links op het forum.

Merel12345
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • December 20, 2025

Hey @Yusa

Mijn ouders zijn daar best open in geweest wij kunnen daar gewoon thuis over praten  en ik heb oudere broer die mij dingen heeft vertel over de piemel 

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hoi ​@Yusa ,

Ik vooral op school en een beetje van mijn ouders 🙃

Liefs 😊

eendje
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • December 21, 2025

Wij hebben op de basisschool wel 3x seksuele voorlichting gehad hahaha (dit vonden de meesten natuurlijk heel grappig hahahaa)

Op de middelbare school krijgen we bij biologie nog een hoofdstuk hierover dus wordt het waarschijnlijk nog een keer besproken

Yusa
Forum|alt.badge.img+15
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • December 21, 2025

👍🏼 allemaal bedankt voor het antwoorden! Wel interessant om te lezen dat het overal ietsje anders gaat 🙂

Liefs, Yusa 😘