Vraag

seksualiteit/biseksueel

  • 6 July 2020
  • 4 reacties
  • 103 Bekeken

Badge

Hallo,

ik ben een meisje van 14 jaar en ik heb een vraag. Ik heb er nu al lang over nagedacht, maar ik ben zeker dat ik op vrouwen en mannen val. Ik wil dit vertellen aan mijn ouders/familie. Ik weet alleen niet welk label er bij mij past. Ik zou ook op iemand kunnen vallen die transgender is, want ik zie diegene dan gewoon als het geslacht dat zij van binnen altijd al zijn geweest. Ik ben zelf 14 jaar en ik ben wel in aanraking gekomen met transgenders, maar nog geen mensen die non-binary zijn. Ik vraag me af of ik mezelf dan biseksueel zou kunnen noemen of hoef ik mezelf geen label te geven? Als je biseksueel bent val je namelijk ook op non-binary mensen.


4 reacties

Dit zijn eigenlijk 2 vragen. Ben ik biseksueel en moet ik mezelf labelen (als bi) 

Ten eerste, als je gewoon op alles en iedereen valt, man, vrouw, transgenders etc. Dan kan dat vallen onder panseksualiteit. Je mag het ook onder biseksualieit noemen hoor want zo kom ik op de tweede vraag, nee je hoeft jezelf niet te labelen als wat voor seksualiteit dan ook. Zolang jij gewoon iemand leuk vindt die je leuk vindt, maakt de rest eromheen zoals een label echt niks uit. Je zou bijvoorbeeld ook gewoon tegen je ouders kunnen zeggen dat je in principe open voor alles staat. Dat lijkt mij persoonlijk ook minder spannend om te vertellen 

Heyy

Je moet jezelf toch nie labelen ,je bent geen voorwerp in een winkelrek ofzo. 

Ik bedoel, al ben je hetero, gay ,bi of panseksueel, wat maakt het uit. Het is maar een naam. Is toch allemaal dik oke. Je doet er geen mensen pijn mee dus het mag en het kan. 

En dat je het je familie wilt vertellen,vertel dan gwn dat je bi bent. Tenslotte hebben transgenders ook gwn een gender. Of ze nu eerst man waren en toen vrouw, of eerst meisje en dan jongen. Wat maakt het uit? We leven in 2020, is toch allemaal dik oke?! 

Groetjs!

Ik zou niet te snel met hokjes strooien. Het voegt zo weinig toe. 

Je bent 14, je bent high van de hormonen en je krijgt allemaal gevoelens voor van alles en iedereen. 

Dat is heel normaal. De meeste mensen hebben die gevoelens als ze 14 zijn en de meeste komen toch nog gewoon uit bij mannetje-vrouwtje.   Ik las laatst dat er inmiddels 168 hokjes zijn; wat voegt dat nog toe? 

Ook de aankondiging dat je ‘zou kunnen vallen op’ voegt volgens mij niks toe.  Ook niet als ‘ik zeg het alleen maar’. 

Als iemand je meeneemt naar een Sushi-restaurant en je vindt het lekker, dan zeg je toch ook niet dat je ook pannenkoeken zou kunnen eten?
Of je wilt perse pannenkoeken, en dan ga je het restaurant uit op zoek naar pannenkoeken; Of je geniet van je Sushi. 
Maar je gaat toch niet Sushi eten en bij elke hap zeggen ‘weet je wat ik ook lekker vind? Pannenkoek!’ 
Dan denkt degene met wie je bent toch  ‘Wat wil je nou, je eet het lekker op maar je moet ook inwrijven dat je liever iets anders hebt’.

 

Reputatie 5
Badge +5

Iedereen krijgt tegenwoordig zon label, doe daar niet aan. Dat is alleen maar jezelf in een hokje proppen... Maar dat is mijn advies

Savage_boy

Reageer