Vraag

Seks op je 13e


Reputatie 3
Badge +2
Hoi ik ben Diego ben 13 jaar en ben nieuw op dit forum en ik had een vraag
Ik heb al sinds een paar maanden een vriendin en ze is heel geil en ik zelf ook
Vorige week vroeg ze of ik een keer seks wilde en dat wil ik best graag maar is het wel legaal om op je 13e al seks te hebben?
(men vriendin word trouwens over 3 weken 14)

17 reacties

Hey Diego

Als jullie beiden klaar zijn om intiemer te worden, kunnen jullie overwegen om deze stap te nemen. Volgens de Nederlandse wet mag je seks hebben vanaf je veertiende, maar aangezien het me zou verbazen dat jullie hierop gecontroleerd zullen worden, lijkt het me ok om naar jullie gevoel te luisteren.

Voor jullie een stap verder gaan in de relatie, is het belangrijk om een goed gesprek te hebben. In dat gesprek bespreek je welk(e) voorbehoedsmiddel(en) jullie zullen gebruiken, wat jullie verwachtingen zijn, wat jullie wel en niet fijn vinden, etc. Op die manier zijn jullie op de hoogte van elkaars verwachtingen.

Groetjes
Kenshin
Reputatie 3
Badge +2
@Kenshin we hebben voor volgende week zaterdag afgesproken omdat ik dan alleen thuis ben
Ik vraag me alleen af hoe ik aan condooms kom want ik wil niet dat ze zwanger word
Ik denk niet dat ik ze al in een winkel kan kopen en ookal mocht dat wel zou dat heel ongemakkelijk zijn en als ik ze op internet bestel weten mijn ouders het ook gelijk want ze hebben toegang tot mijn bankafschriften en dan vragen ze zich miss af waarvoor ik die nodig heb
Dus wat moet ik dan nu?
Je zou condooms kunnen halen in de supermarkt, en betalen aan de zelfscan. De kans is groot dat je daar ook in cash zal kunnen betalen.

Gr. Kenshin
Reputatie 3
Badge +2
@Kenshin maar mag een jongen van 13 wel condooms kopen? En als dat mocht is het heel ongemakkelijk
Ik vermoed dat niemand je zal belemmeren om condooms te kopen. Aan de zelfscan worden je inkopen niet gescand door een medewerker, waardoor niemand hoeft te weten wat je koopt. Als je naast het pakje condooms nog enkele random items koopt, chips bijvoorbeeld, is er vast niemand die erop let. Is er zo'n zelfscan in de winkel waar jij heen zou kunnen?

Gr. Kenshin
Hey
Seks onder 14 wordt inderdaad gezien als verkrachting ookal willen beide personen het, maarja, wie houd je tegen? Als jij het wilt en je vriendin ook zie ik geen probleem, buiten dan het condoomprobleem, volgens mij bestaat er ook een site waar je die anoniem kan bestellen, want het zou niet zichtbaar zijn op bankafschriften. Maar ik kan me de naam niet meer herinneren, maar zet 'condooms anoniem kopen' en die komt vanboven staan.
Beginneling
Reputatie 3
Badge +2
@Kenshin er is zeker zo'n zelfsscan winkel in mijn buurt en bedankt voor de tip ik ga gwn wat andere random spullen erbij kopen
Reputatie 3
Badge +2
@Beginneling ik zou het niet zien als verkrachtig aangezien ik het zelf graag wil
Dus er is dan geen probleem en ik vind nog een manier hoe ik aan condooms kom maar toch nog bedankt voor de tip
Wettelijk wordt het gezien als verkrachting, mocht het niet duidelijk geweest zijn.
Hadt ik maar een vriendin voor sex
Reputatie 3
Badge +2
@Chrisjú komt nog wel 😜
@Jongensnaam Nou ik ben al 14 dus ja, maar goed mijn zus wil neuken dus doe ik dat
@Chrisjú
Je hoeft je geen zorgen te maken; de kans is groot dat je iemand zal ontmoeten. Als je zus en jij ertoe bereid zijn om elkaars behoeften te vervullen is dat een keuze die bij jullie ligt, maar wachten op het ontmoeten van een partner waar je je tot aangetrokken voelt, kan even fijn zijn. Er is geen deadline; geen bepaalde leeftijd waarop je zeker al seks gehad moet hebben. Er is geen reden tot haast.

Gr. Kenshin
Wettelijk wordt het gezien als verkrachting, mocht het niet duidelijk geweest zijn.

Nee, wettelijk wordt het gewoonweg als strafbaar bestempeld. Verkrachting is écht heel iets anders.

Voor @Jongensnaam: de tip van de zelfscankassa is een prima idee. Je kunt daar vaak niet met cash betalen, maar via een bankafschrift kun je toch niet zien wat je precies gekocht hebt in de supermarkt.
Verder, als jullie er beiden into zijn, zal er niet snel iemand zijn die je tegenhoudt.

Groet,
PJ
Eh, misschien is het handig om even een bron te noteren, zeker als het blijkbaar wettelijk gezien wordt als verkrachting.
Zeker als andere mensen problemen hebben met zo'n statement.
Reputatie 3
Badge +2
@MensPersoon ik snap niet wat je bedoelt met "een bron te noteren"
Reputatie 3
Badge +3
Het mag gwn mr ik zou er wel eerst goed over nadenken. Anders heb je er miss later spijt van en dat zou kut zijn.

Reageer