Skip to main content
Vraag

seks met nicht en zusje

• August 15, 2025
  • 5 reacties
  • 3291 Bekeken

Hoi ik ben niet nieuw op dit forum maar ik heb een vraag

Ik (14)was laatst bij me nicht(14) en mijn zusje(12) was er ook en toen is er dus wel iets raars gebeurd

We waren dus gewoon heel normaal aan het chillen en toen gingen haar ouders weg met onze ouders naar een feest van onze familie dus we waren alleen en toen zijn m’n nicht zullen we misschien doen durf of de waarheid doen  en wij zeiden ook ja dus uiteindelijk een half uur later bogon het wat de sexueele kant op te gaan dus zei m’n zusje zullen we strip uno doen  want dat ze online ergens gezien en wij zeiden ook allebei ja.

Even later zaten we allemaal naakt en daarna hadden we seks  wel veilig en dat hebben voor een uur gedaan en hebben we toen ons gewoon weer aangekleed en deden we als of er Niks gebeurd was 

dus uit eindelijk is mijn vraag hoe erg dit nou is want ik weet dat het niet goed is 

*tekst aangepast door de Kindertelefoon, forumregel 6*

5 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 16, 2025

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • August 16, 2025

Ik kan niet geloven dat het echt gebeurd is, maar als wel dan is het wel heel raar en ja dit is heel erg en volgens mij ook illegaal.

matpat13
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • August 16, 2025

Dit is incest en is verboden. Als het geen clickbait is is dit echt heel erg, doe dit nooit meer.

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • August 16, 2025

Als dit echt waar is doet dit nooit meer dit is incest en kan strafbaar zijn.

En ik hoop wel je het veilig hebt gedaan als je ook klaargekomen bent in je zusje of je nichtje want als dat niet veilig is kan het zijn dat ze zwanger raken van je 

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • August 20, 2025

Incest, of seksueel contact tussen nauwe bloedverwanten, is niet altijd illegaal in Nederland. Het is wel strafbaar als het gaat om minderjarigen of als er geen sprake is van wederzijdse toestemming bij meerderjarigen. 

Wanneer is incest strafbaar in Nederland?

Ontucht met minderjarigen:

Seksuele handelingen met een minderjarige (jonger dan 16 jaar) zijn altijd strafbaar, ongeacht de relatie tussen de betrokkenen. Dit geldt ook voor handelingen met een minderjarige die onder jouw toezicht, opleiding of zorg staat. 

Incest tussen meerderjarigen met wederzijdse toestemming:

Als beide personen meerderjarig zijn en vrijwillig seksuele handelingen verrichten, is dit in principe niet strafbaar. Er is echter een uitzondering: als er sprake is van een misbruik van een gezagsrelatie of vertrouwenspositie, kan het wel strafbaar zijn. 

Seksuele handelingen zonder toestemming:

Seksuele handelingen met een meerderjarige bloedverwant zonder diens toestemming zijn strafbaar, ongeacht de bloedverwantschap. 

Wat valt onder 'incest'?

Incest wordt gedefinieerd als seksuele handelingen tussen nauwe bloedverwanten. Dit kan bijvoorbeeld zijn tussen broers en zussen, ouders en kinderen, of tussen andere familieleden. 

Het begrip "incest" wordt in het Nederlandse Wetboek van Strafrecht niet als zodanig genoemd, maar de strafbare feiten die eronder vallen, worden wel omschreven. 

Wettelijke basis:

Artikel 249 van het Wetboek van Strafrecht stelt ontucht met minderjarigen strafbaar, inclusief de situaties die onder "incest" vallen. 

Artikel 247 van het Wetboek van Strafrecht stelt seksuele handelingen met een minderjarige onder de 16 jaar strafbaar. 

Artikel 417/19 en 417/5 van het Wetboek van Strafrecht (Sw.) gaan over de strafbaarheid van seksuele handelingen zonder toestemming.