Skip to main content

Ik heb seks gehad met een jongen en hij is in mij klaargekomen, ik slik de pil maar niet op vaste tijdstippen. Ik slik het wel altijd einde van de avond en soms begin van de nacht. Kan ik nu zwanger zijn? Of is de pil gewoon betrouwbaar op de manier waarop ik het slik? 

ik kan geen morning-afterpil nemen want ik ben op vakantie. 

Heyy,

Het is vgm wel belangrijk om de pil op vaste tijdstippen te slikken, maar ik heb hier niet heel veel verstand van.. Die jongen gebruikte dus geen condoom? Heb dit stukje info op internet gevonden.

Zo gebruik je de pil

Eenfasepil: strip met 21 pillen

Je slikt elke dag 1 pil op hetzelfde tijdstip. Na 21 dagen is de doordrukstrip leeg. Dan neem je 4 tot 7 dagen geen pil. In deze stopweek verlies je bloed. Je blijft beschermd tegen zwangerschap. Na 4 tot maximaal 7 dagen begin je weer met een nieuwe strip. Let op: de pil werkt beter als je al na 4 dagen met een nieuwe strip begint.

Meerfasenpil en minipil: strip met 28 pillen

Je slikt elke dag 1 pil op hetzelfde tijdstip. Na 28 dagen is de doordrukstrip leeg. Dan begin je met een nieuwe strip. Je stopt dus niet tussendoor.  

Tips voor gebruik

Slik de pil iedere dag op een vast tijdstip (behalve in de stopweek).
Kies een pil die bij je past. Er zijn verschillende soorten pillen.
Lees de gebruiksaanwijzing goed door.
Heb je diarree of geef je over binnen 3 uur na het slikken van de pil? Slik er dan snel nog 1!

..

Wanneer loop je risico op zwangerschap?

Je kunt zwanger worden als je seks hebt gehad zonder een condoom te gebruiken en…

• Je bent de pil vergeten.
  • Je bent te laat begonnen met je nieuwe pilstrip (je stopweek is langer dan 7 dagen).
  • Je hebt diarree gehad of overgegeven.
  • Je hebt je pil een tijdje niet geslikt omdat je geen seks had.

https://sense.info/nl/condoom-pil-en-meer/pil/de-pil

Groetjess, ItsJustMe <3

Hey meisje…

Waarom wou jij dat die jongen mocht  ejaculeren  zijn sperma in jouw vagina? Of was het per ongeluk  gebeurt. ..

..

Hoi @Xoxov,

Het is dacht ik wel belangrijk om de pil elke dag rond hetzelfde tijdstip te nemen, ik denk dat je een kleine kans hebt dat je zwanger bent.

Groetjes, Monkeyboy08

Hey. Stel je voor je bent je pil vergeten maar neemt m nog wel binnen 12 uur van de oorspronkelijke tijd, is er niks om je zorgen om te maken; 

Had je jouw pil minder dan 12 uur geleden moeten slikken? Maak je geen zorgen en neem alsnog je pil. Slik de volgende pil op het normale tijdstip: het is niet erg als je nu twee pillen op een dag moet innemen. Je maakt je strip gewoon af, ook al heb je de pil te laat geslikt.

ik zelf heb dit soms ook wel is en ben nooit zwanger geraakt als ik die regel gewoon volg. 

xx

De kans dat je zwanger bent is erg klein als je de pil slikt, maar de kans is zeker aanwezig.
Daarom altijd én de pil slikken én een condoom gebruiken (ook om eventuele soa's te voorkomen).

De pil is 99,8% accuraat als je m goed neemt.. en zelfs dan is het lastig om zwanger te worden ookal gebruik je geen anticonceptie. De pil zorgt namelijk dat er geen eicel vrijkomt, dus er is niks om te bevruchten. Je wordt wel ongesteld, omdat je lichaam zichzelf wel heeft voorbereid  op die eicel en de bevruchting (die dus niet plaats KAN nemen). 

xx

Reageer