Skip to main content

Hi! Ik had wat langer geleden een vriendje en het werd al vlug niks en ik verbrak de relatie. Alleen hij zei dat hij mijn ‘foto’s’ ging lekken en ik werd bang en kwam weer bij hem terug. 

Een tijd later hoorde ik dat er foto’s van mij waren, maar ik weet tot op de dag van vandaag niet of ik dat was. Hij had ze wel eens aan mensen laten zien. 

Mijn vriendje wilde heel graag wat verder gaan als een af sluiting van de relatie. Een vriendin van me waarschuwde dat hij alleen dat deed om ‘het’ maar gedaan te hebben. Ik sprak met hem af dat we wel een keer wat gingen proberen.

Het was in een openbare plaats en ik vond het niet zo prettig alleen durfde ik dat niet te zeggen en was heel erg gestrest. Hij zei er iets van en wilde me kalmeren door me te vingeren. Maar dat weigerde ik. 

Na wat gefriemel vroeg ik of we terug konden gaan, maar hij wilde nog door en deed dat ook. Ik wachtte tot het over was en alles. De volgende dag knapte ik en vertelde het mijn ouders. 

Ik heb lange geschiedenis met kindermisbruik en weet niet helemaal hoe en wanneer je toestemming hebt gegeven. Heb ik dat hier wel of niet gedaan? Ik krijg er nog vaak nachtmerries over en ik begin te twijfelen aan me zelf. 

Hoi!

Dit is een erg moeilijk onderwerp.. Het spijt me voor je dat je hier nachtmerries over hebt en dat je een lange geschiedenis met misbruik hebt..

Over dat toestemmig geven: heb je geen ja ik wil dit, of iets in die richting gezegd dat is het automatisch NEE. Je hebt ook een keer geweigerd waarna hij door ging. Dit is niet netjes, zeg maar respectloos. 

Probeer na te gaan of je je kan herinneren of je fotos hebt, als je dit niet meer weet kan je ook vragen aan hem of hij die 'fotos’ naar jou wil doorsturen, misschien dat je het dan weer kan herinneren (of ze blijken niet echt te zijn). 

Praat erover met je vriendinnen/moeder/oma/vertrouwingspersoon. Iemand die je vertrouwt. Ik zou je heel graag zo via het internet willen helpen met alles maar dat gaat niet zo makkelijk.. 

Nachtmerries zijn echt heel erg, ik weet hoe het is. Ik heb ook een soort gelijke situatie meegemaakt waar ik ook met regelmaat nachtmerries over had. Door er met mensen over te praten gaat het verwerken in je hoofd beter. Mensen weten waar je mee zit en kunnen je ook sneller helpen als er iets mis is. Ook is het fijn als je nachtmerries hebt om een soort safe-spot te hebben waar niks je kan gebeuren. Bij mij is dit door te denken aan een bepaalde plek waar alles goed is. Dit kan helpen voor sommige mensen.

Ik vind het oprecht heel erg voor je… Ga alsjeblieft nooit meer terug naar deze jongen en probeer er met mensen over te praten. Ik had gewild dat ik er meer aan kon doen.

Heel heel veel succes <3

Hoi!

Dit is een erg moeilijk onderwerp.. Het spijt me voor je dat je hier nachtmerries over hebt en dat je een lange geschiedenis met misbruik hebt..

Over dat toestemmig geven: heb je geen ja ik wil dit, of iets in die richting gezegd dat is het automatisch NEE. Je hebt ook een keer geweigerd waarna hij door ging. Dit is niet netjes, zeg maar respectloos. 

Probeer na te gaan of je je kan herinneren of je fotos hebt, als je dit niet meer weet kan je ook vragen aan hem of hij die 'fotos’ naar jou wil doorsturen, misschien dat je het dan weer kan herinneren (of ze blijken niet echt te zijn). 

Praat erover met je vriendinnen/moeder/oma/vertrouwingspersoon. Iemand die je vertrouwt. Ik zou je heel graag zo via het internet willen helpen met alles maar dat gaat niet zo makkelijk.. 

Nachtmerries zijn echt heel erg, ik weet hoe het is. Ik heb ook een soort gelijke situatie meegemaakt waar ik ook met regelmaat nachtmerries over had. Door er met mensen over te praten gaat het verwerken in je hoofd beter. Mensen weten waar je mee zit en kunnen je ook sneller helpen als er iets mis is. Ook is het fijn als je nachtmerries hebt om een soort safe-spot te hebben waar niks je kan gebeuren. Bij mij is dit door te denken aan een bepaalde plek waar alles goed is. Dit kan helpen voor sommige mensen.

Ik vind het oprecht heel erg voor je… Ga alsjeblieft nooit meer terug naar deze jongen en probeer er met mensen over te praten. Ik had gewild dat ik er meer aan kon doen.

Heel heel veel succes <3

Dankjewel voor je reactie. Het maakt het weer ietsje duidelijker. 

Over de foto’s, hij had wel echt foto’s van mij en had ze ook nog niet verwijderd toen op het moment dat ik het te horen kreeg. Maanden later heb ik nog wel met hem gesproken, maar hij ontkende het. 

Balen dat hij die fotos nog heeft, ik hoop dat je er met een vriendin over kan praten of eventueel met een jeugd-politie agent. Deze heb ik wel in het dorp en die helpt ook vaak met dit soort dingen. Die weten meestal wel wat je moet doen, want die krijgen vaker dit soort problemen. 

Nee, dit is geen toestemming.

Hij heeft je onder druk gezet en hij wist prima dat jij niet wilde. 

Reageer