Vraag

seks 14 jaar legaal?

  • 12 October 2019
  • 4 reacties
  • 721 Bekeken

Badge
Hoi

Ik heb een vraagje
Ik heb gezien dat het legaal is dat je vanaf je 14e seks mag hebben inplaats van je 16e klopt dit?

4 reacties

Ja, zelfs vanaf je 12e kun je experimenteren. Vóór je 16e hebben je ouders er ook iets over te zeggen: Als zij aangifte doen wordt het strafbaar. Die mogelijkheid is er om jou te beschermen tegen misbruik door bijvoorbeeld een veel ouder iemand. Verstandige ouders denken dus niet aan aangifte als jij gewoon met een leeftijdsgenootje zit te rommelen.
Badge
Je mag 't gwn vanaf je 12e doen
Dat van 14 geld enkel voor een meisje mits de partner 5 jaar ouder is en wederzijds goedkeuring is want 14+5=19 dus 1 van de 2 werkt en ze verkiezen de man als oudste omdat moest het meisje zwanger zijn kan ze verlopig niet werken en dus moet de man voor haar en het kind kunnen zorgen is dat niet het geval wordt hem een aanranding in de schoenen geschoven. Dit is eigenlijk wettelijk verboden want normaal mag een 14 jarige een relatie hebben maar nu komt het geen seks. Is er seks is dat kindermisbruik.

Vanaf 16 mag er seks zijn mits dit met een 16-17 jarige is want 18 is volwassen en 15 te jong ook wat ik eerder zei bij 14 jarige is partner moet 5 jaar ouder zijn dus een 16 jarige mag geen 18 jarige nog 15 jarige nemen wat raar klinkt omdat 15 1 jaar jonger is maar de wet zegt seks mag pas vanaf 16 dus 16 en dat is geen 15.

In België is dit de wet en ik heb die niet gemaakt. Ik groeide op in Amerika tot ik 12 was toen kwamen we naar België maar Amerika is heel anders daar is het van vrij je dan vrij je later niet komen klagen als er iets fout is. Ik heb een vriendin daar ze was 14 toen ik 12 was en zwanger nu 17 en enorm veel spijt van dat ze als tiener haar benen niet dicht kon houden. 14 was ze dus het uitgaan was gedaan, ze kon niet naar school want haar ouders werken en stopt 1 is er minder geld maar er is een baby die verzorgd moet worden. Ik ben 15 en kan zeggen ik ga op stap dat kon zij niet met haar kindje dus haar jeugd die mooi en wild had moeten zijn gaat op aan een kindje waar ze nu toch best spijt van heeft. Ergste wie is de papa als je als kind maar op iedereen kroop ze staat er alleen voor.

Ik zou 2x nadenken want ok ik ben 15 en een transseksueel meisje heb een vriendin maar mijn vriendin is ook 15 en ik heb een penis maar zowel zij als ik weet van onveilige seks komen kindjes maar er is nog wat erger en dat is een soa. Maar ik weet dat zij weet het wat iets is wat velen van onze leeftijd niet weet + stel ik vrij met mijn liefje er komt een kindje ik heb geen geld zij ook niet en wiens fout? Die van mij en je wilt niet de geen zijn die zich schuldig voelt dus 1 gouden tip gebruik eencondoom maar check deze want 1 scheurtje en het is prijs best is als zij de pil neemt maar deze zijn duur
Badge +1

-onnodige quote verwijderd-

Deze vraag zat ook al heel erg lang door mijn hoofd heen

Dat linkje kan je helpen

 

Reageer