Vraag

schamen van ouders

  • 21 May 2021
  • 7 reacties
  • 604 Bekeken

Reputatie 1
Badge +2

Hallo gister avond kwam mijn moeder erachter dat ik tampons gebruik en nu denk je wat is daar erg aan. Nou ik ben opgegroeid met een moslim geloof dus moet je maagd zijn tot dat je gaat trouwen mijn moeder denkt nu gelijk dat ik geen maagd ben en dat ik nu niet ga bloeden ofzo als ik eerste keer seks ga hebben maar dat is toch niet waar? Ik schaam me nu echt want ze zei het tegen me vader en volgens mij heeft me broer het ook gehoord 


7 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Hallo gister avond kwam mijn moeder erachter dat ik tampons gebruik en nu denk je wat is daar erg aan. Nou ik ben opgegroeid met een moslim geloof dus moet je maagd zijn tot dat je gaat trouwen mijn moeder denkt nu gelijk dat ik geen maagd ben en dat ik nu niet ga bloeden ofzo als ik eerste keer seks ga hebben maar dat is toch niet waar? Ik schaam me nu echt want ze zei het tegen me vader en volgens mij heeft me broer het ook gehoord 

Zeld ben ik een jongen dus ik weet er niet heel veel over maar je bent wie je bent en dat is goed

Reputatie 7
Badge +19

Als je een tampon gebruikt ben je niet opeens ontmaagd. Zolang jij nog geen seks hebt gehad is dat dus ook niet het geval. Je kan dit ook uitleggen aan je moeder.

Reputatie 1
Badge +1

hoi!!

ik ben zelf ook moslim ik mag ook geen tampon gebruiken todat ik ben bevallen:rolling_eyes:  maar je bent pas ontmaagd als seks hebt gehad, dus verlopig ben je nog maagd:relieved:  als jij het fijn vind zitten probeer dan een gesprek met je moeder te houden ze zal dan afspraken met je maken(hoop ik) 

veel suc6 en ik hoop dat je hier iets aan hebt!!

grt. Lexi

Reputatie 6
Badge +7

hoi!!

ik ben zelf ook moslim ik mag ook geen tampon gebruiken todat ik ben bevallen:rolling_eyes:  maar je bent pas ontmaagd als seks hebt gehad, dus verlopig ben je nog maagd:relieved: 

 

Ik vind het wel interessant wie dat dan bepaalt.  Want je zegt heel stellig ‘ik mag niet’. 

Maar de koran is 1500 jaar geleden geschreven en toen hadden ze nog geen tampons. Er staat dus geen letter over geschreven. Als iemand het jou verbiedt, is dat naderhand erbij bedacht en staat het niet geschreven.

Ik denk dat mensen (mannen) maagdelijkheid gelijk stellen aan bloeden.  Dat is sowieso flauwekul want maagd is iemand die geen sex heeft gehad en niet iemand die bloedt.  Het bloed is een beetje te belangrijk geworden.

 

Reputatie 1
Badge

Heyy, ik ben ook moslim. het klopt inderdaad niet dat als je ongesteld word je ontmaagd bent. Misschien is je moeder van een andere generatie. ik weet niet wat de band is met je moeder, maar ik  zou proberenhet haar rustig uitleggen. En dan snapt ze het vast wel..

Reputatie 1
Badge

Misschien verward je moeder trouwens een tampon met een condo*m

Badge

hey hey 

 

je kan niet ontmaagd worden door een tampon of vingeren. en het gebeurt ook best vaak dat je sowieso niet gaat bloeden tijdens de eerste keer seks.  je moet anders even op youtube een filmpje van de NOS zoeken over het maagdevliies dat het je dat meer uitleg geeft over dat het niet altijd gebeurd. 

en het is heel naar dat je moeder denk dat je nu geen maagd meer is

Reageer