Schaamte voor seks en dergelijke

  • 13 May 2021
  • 2 reacties
  • 121 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi allemaal, ik ben nieuw op dit forum maar wou is even een topic aanmaken om te kijken of meerdere mensen van mij leeftijd hier problemen mee hebben. Ik heb nu ongeveer een jaar last van dwanggedachtes en dan is dit vooral op het gebied van seks. Ik vind het super lastig om erover te praten en schaam me er ook voor als ik iets gedaan heb op dat gebied. Ik probeer altijd me gevoelens te onderdrukken maar dat lukt niet, ik denk dan dat ik niet normaal ben en ik er tevaak aan denk en ik hou dit dan ook bij. Al met al is het voor mij gewoon heel erg taboe terwijl ik merk nu ik ouder word ik er wel behoeftes krijg en ik echt wel een keer relatie zou willen maar dit zit zwaar tegen. Ik zie seks als iets raars en vies. Als je je hierin herkent, voel je dan oke om gewoon je verhaal te delen want hierdoor wordt het misschien voor mij wat makkelijker


2 reacties

Ik vond fappen ook ooit raar, maar, ik heb er nu  gewoon schijt aan. want iedereen doet het. 

ik denk altijd:

iedereen eet, en zo mastrubeert ook iedereen eigenlijk wel (de een vaker de ander wat minder maar iedereen doet t wel is)

een bepaald gevoel bij je wegnemen is een beetje lastig. 

maar ik hoop dat je er toch iets aan hebt.

 

 

groetjes

Het is heel normaal dat je op deze leeftijd meer aan seks gaat denken hoor. Jij praat echter over dwanggedachtes, wat bedoel je daar precies mee?

In de puberteit ontwikkel je nou eenmaal zulke interesses en soms een behoefte aan intimiteit, dat is logisch. Maar je zegt ook dat je seks raar en vies vindt. Dat is ook niet gek. Ergens aan denken betekent toch nog niet dat je er per se belangstelling in hebt toch?

Je moet jezelf niet schuldig voelen omdat je er aan denkt. Dat is gewoon heel natuurlijk op deze leeftijd. Zou je misschien uit kunnen leggen waarom jij het zo voelt?

Reageer