Vraag

Schaamhaar scheren

  • 10 April 2019
  • 5 reacties
  • 1116 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey ik ben een jongen van 13 bijna 14hahah

Maar ik beb best wel veel schaamhaar ik wil eigenlijk een scheermesje maar weet niet hoe ik zoiets kan vragen bij m'n ouders ik ben bang dat ze vinden dat ik jong ben of dat ze denken dat ik seks wil ofzo.

5 reacties

Hey iemandmetwatvragen! Het is niet erg dat je er zo over voelt! meer mensen hebben dit. Je hoeft je niet te schamen om schaamhaar te scheren, dit is namelijk heel normaal! dus niks raars aan. Het best kan je je vader vragen, of dat hij een scheermesje wilt kopen voor jou en het dan wilt uitleggen ( als jij dit wil!) het best kun je sowieso vragen of dat je vader/moeder een scheermesje voor jou wilt kopen!
Je kan het in het begin ook altijd nog met een schaar proberen kort te knippen. Ik denk dat je vast wel een soort kappersschaar in huis hebt die je kan gebruiken.
Hoi

Het is heel normaal om vanaf de puberteit scheren te overwegen. Je kan een ouder vragen om een scheermesje, of op het boodschappenlijstje schrijven wat je nodig hebt. Als een huisgenoot naar de winkel vraagt, zou je hem of haar een berichtje kunnen sturen met de vraag of ze een scheermesje zouden kunnen meebrengen.

Ook als je geen seks hebt, kan het fijn zijn om te scheren. Ik vermoed dat je ouders dat zullen begrijpen. Zij zijn ooit ook dertien geweest, en snappen vast dat de vraag om een scheermesje heel normaal is πŸ™‚

Groetjes
Kenshin
Reputatie 2
Badge +2
Je kan het in het begin ook altijd nog met een schaar proberen kort te knippen. Ik denk dat je vast wel een soort kappersschaar in huis hebt die je kan gebruiken.

Sommige jongens hebben gewoon een oerwoud bos aan schaamhaar. Die naar de navel groeit een dikke streep buikhaar. Het ziet er mannelijk uit een soort teken dat je lichaam ver gerijpt is. πŸ‘†Er zijn ook jongens die een paar haartjes of een lichte schaamhaar groei hebben. En andere jongens en mannen niks down under. Ik vind dat uitzien of als je nog een kleuter ben. πŸ˜…
Ik 13 jaar heb bruin haar en mijn schaamhaar is echt een bos dichtbegroeide zwart krullend haar. Ik denk dat ik ook borsthaar en buikhaar krijgt zie er haargroei beginnen.
Ik doe voetbal en zie best veel jongens en mannen naakt en de 1 trimt het kort met een tondeuse van de kapper.. de andere met scheerschuim en mesje helemaal foetsie kaal.. en de meeste hebben gewoon schaamhaar. Zeker jongens tussen 11 en 15 jaar die denken er nog niet echt aan om het weg te doen.
Ik zou mijn ouders helemaal niet vragen om een scheermesje, juist om geen gefronste wekbrauwen van mijn ouders terug te krijgen .
Je koopt gewoon wat scheermesjes bij de drogist en je gaat gewoon zelf aan de slag . Als je niet weet hoe het moet :
Met een gewone schaar knip je zoveel mogelijk de haren weg. Ga vervolgens onder de douche en zeep de boel goed in, dan lukt het scheren beter. Dat hoeft niet met speciale scheerzeep , gewone shampoo werkt prima. Neem vervolgens een scheermesje . Dat scheermesje hoeft geen hele dure te zijn ( ikzelf gebruik altijd de goedkopere wegwerpscheermesjes van gilette, die vind ik het fijnst ), maar zorg wel dat het mesje vlijmscherp is (dat vermindert de kans op verwondingen) . Als ie bot is, gooi je hem weg en pak je een ander (vandaar ook dat voorknippen met de schaar, anders is je mesje meteen al bot). Het voordeel van onder de douche scheren is dat de haartjes dan makkelijk uit het scheermesje spoelen. Ik doe altijd eerst scheren van boven naar beneden , en daarna voor een mooi glad resultaat tegen de groeirichting van de haren in , namelijk van beneden naar boven.
In het begin is het misschien een beetje oefenen om de juiste techniek te krijgen (bijvoorbeeld het straktrekken van de rimpelige huid van de balzak), maar het is ook helemaal niet erg als er nog een paar haartjes achterblijven, die pak je dan gewoon de volgende dag mee met douchen. Succes.

Reageer