Skip to main content
Vraag

schaamhaar jeukt

• November 13, 2025
  • 3 reacties
  • 200 Bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Heb laatst me schaamhaar geschoren maar het jeukt echt verschrikkelijk. Iemand manieren om het minder te laten jeuken? Vaseline erop werkt goed hoorde ik.

3 reacties

Yusa
Forum|alt.badge.img+15
  • Vaste gast
  • November 13, 2025

Als je het kort houdt jeukt het volgens mij niet. Vaseline lijkt me niet erg handig voor de schaamstreek. Dat kan vast irritatie veroorzaken. Je kan misschien beter op zoek gaan naar een crème die daarvoor gemaakt is.

Liefs, xxx Yusa 😚

Yusa
Forum|alt.badge.img+15
  • Vaste gast
  • November 13, 2025

Hoi, ik heb dit even voor je opgezocht: 

Om jeuk na het scheren te verminderen, gebruik je een kalmerende, ongeparfumeerde lotion of aftershave balsem op een schone, droge huid. Een koud kompres kan ook helpen om de irritatie te koelen. Vermijd krabben en draag bij voorkeur katoenen ondergoed om verdere irritatie te voorkomen. Producten en middelen:

• Kalmerende lotion of balsem: Kies voor een ongeparfumeerde, hydraterende lotion of een aftershave balsem die speciaal bedoeld is voor een gevoelige huid.
  • Aloë vera: Een product met aloë vera kan een kalmerend effect hebben op de huid.
  • Tea tree olie: Producten met tea tree olie kunnen helpen de huid te kalmeren, omdat het antibacterieel werkt. 

Ik hoop dat je hier wat aan hebt! Dit is een AI overzicht dus ik hoop dat het geplaatst mag worden. Zelf gebruik ik geen ai in mijn reacties hoor!

Liefs, xxx Yusa 

• November 13, 2025

@Anoniem_Rk  onder de douche en dan goed afspoelen

Froukje17
Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • November 13, 2025

Dit heb ik ook vaak komt doordat de haartjes terug groeien gaat vanzelf weer weg! Maar ik doe als het gaat schuren er vaak sudocreme op dat is gemaakt voor baby's  met een droge huid ofzo en het mag van de huisarts ( tenminste die van mij) 😘😘😘

Froukje 🌿