Schaamhaar

  • 29 January 2018
  • 4 reacties
  • 1366 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoe moet je je schaamhaar scheren?
En is het raar als je je schaamhaar scheert als je 14 bent?
Op welke leeftijd is het normaal om je schaamhaar te scheren?
(Ik heb het nu wel over haar daar beneden en niet okselhaar ofs)
Ik durf het niet op internet te zoeken, want wie weet wat je wel niet allemaal tegen komt.

Winston

4 reacties

Hi Winston,

of en wanneer je je schaamhaar wilt scheren moet je natuurlijk zelf weten. Niks hoeft en alles mag, zeg maar.

Bij het douchen op school en bij het sporten zie ik steeds vaker jongens die er "iets" aan gedaan hebben. Sommige laten het lekker zoals het is, anderen halen alleen balhaar weg, weer anderen knippen het een beetje of gebruiken er een tondeuse voor en sommigen halen het helemaal weg. Met een tondeuse met van die plastic opzet kammetjes kun je het makkelijk overal even lang scheren. Ik heb het sinds ik 14,5 jaar was kaal en ik gebruik er ontharingsschuim van het kruidvat voor.

Je kunt ook even kijken op deze site
https://www.sense.info/ontdek-je-lichaam/jongenslichaam/jezelf-verzorgen/scheer-jij-je-schaamhaar

Ook voor een heleboel andere dingen, bijvoorbeeld
https://www.sense.info/ontdek-je-lichaam/jongenslichaam

Groetjes,
M&M's
Badge +5
Ik scheer mijn oksels en schaamhaar vanaf het moment dat het begon te groeien. Niks geks aan. Scheermesje (Gillette Blue 2 vind ik de fijnste) en zorg dat de boel goed ingesmeerd is met douchegel of scheerschuim (zodat je mesje makkelijk glijdt) en houdt de huid wat je scheert strak, zodat je mesje niet in een huidplooi eindigt en je dus bloedend onder de douche staat.
quote verwijderd

Hey Hey Ik ben zelf 12 jaar en ben een meisje het is helemaal niet raar om je te scheren maar vraag wel aan je ouders of iemand die je leert want als je het verkeerd doet kan je hele huid open gaan en dat wil je niet ik scheer mij zelf niet maar doet het met een ontharingspad zoek maar op dat is normaal gesproken voor benen maar dat gaat ook gewoon goed maar er komen wel stoppels maar ik heb dus een laser besteld en dat helpt ook goed maar als je het gewoon simpel wilt houden scheer maar gewoon maar zorg er voor dat er geen stoppels komt dan heeft het geen nut!
Ik heb dezelfde vragen, ik kan altijd goed met m'n ouders praten over dit soort dingen maar om nou aan m'n vader te vragen of hij ff komt helpen vind ik beetje akward. Ik heb het eens aan vrienden gevraagd en meeste van hun laten het gwn staan behalve 1 jongen die knipt het een beetje bij. Ik ga eens op die sites kijken die M en MS stuurt.

Reageer