Vraag

samen douchen na sporten

  • 25 January 2020
  • 4 reacties
  • 2526 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo, ik ben een meisje van 15 en heb een vraag over douchen na het sporten 

Ik zit al 6 jaar bij deze meiden in het voetbalteam en douchte tot 2 jaar geleden nog samen. Ik ben 2 jaar geleden begonnen met snijden en ben daarom gestopt met douchen. Echter gaat alles nu weer goed en ben ik gestopt, je ziet alleen nog wel littekens. Ik zou nu ook weer graag willen douchen. Ik vind het alleen heel akward om opeens weer te gaan douchen uit het niets en weet zeker dat ze me dan raar aankijken en vragen gaan stellen  (ben btw ook bang dat ze de littekens zien) omdat ik nu bekend sta als een van die meiden die nooit doucht.  En ook zeker aangezien dat net in de puberteit was en alles en iedereen erg is veranderd.

 Hoe moet ik dit aanpakken? 

Liefs 

 

Hoe doen jullie dit trouwens met ongesteld zijn?


4 reacties

Heyy

Denk niet dat dit vreemd is hoor, zeg gewoon dat je je properder voelt als je onmiddellijk doucht na de sport, desnoods om het minder “raar” te maken zoals je het blijkbaar vindt kun je zeggen dat je vindt dat je veel zweet in de pubertijd. Zullen de andere meiden wel snappen hoor, ze zijn tenslotte allemaal pubers. Als ze vragen over je littekens kun je het gewoon negeren of het gewoon vertellen, doe waarbij je je het beste voelt. Als jij je comfortabel voelt is het toch prima!

Groetjes en succes!

Kaas123

Hey, 

Ik snap je situatie heel goed, iedereen zou dit denk ik lastig vinden. 

Als je echt graag weer wil douchen, moet je dat gewoon doen. Iedereen heeft zich lichamelijk ontwikkeld in de afgelopen jaren, dus dat is waarschijnlijk niet een probleem. Misschien zullen ze even 'kijken', maar dat is het dan ook wel denk ik.

Als ze je littekens zien zullen ze er denk ik niet snel naar vragen. Als ze er dan toch naar vragen kan je het een beetje afwimpelen, of zeggen 'Oh dat leg ik later wel uit' en dan snel op een ander onderwerp overgaan. 

Hopelijk heb je er wat aan, en succes! 

Xx

Badge

hey, als ik ongesteld ben en  ik heb training ga ik na de training gelijk naar de wc daar doe ik mn tampon uit. Dan ga ik weer naar de kleedkamer, douche ik en doe ik thuis een nieuwe tampon in. 

Reputatie 3
Badge +2

Hey Marlijn! Als je wilt douchen kan dat gewoon, dat moet je helemaal zelf weten. Maar misschien kan je dat weg doen met iets van makeup ofzoiets? Dan nog de vraag van of dat niet weg spoelt. En als ze er naar kunnen vragen kan je gewoon zeggen van een kat heeft me gekrabt. Hopelijk kon je hier wat mee! Groeten!

Reageer