problemo

  • 20 July 2020
  • 2 reacties
  • 246 Bekeken

Badge

Hoi.

Ik  ben 13 jaar en heb al een jaartje een vriendje van twee jaar ouder en spreken graag met elkaar af. Ik ben zelf nog maagd wat nog normaal is op deze leeftijd. 

Maar nu vraagt hij aan mij of ik een keer met hem samen wil, terwijl zijn ouders aan het werk zijn. 

Persoonlijk zou ik dat graag willen, omdat het mij spannend lijkt, maar is dat wel verstandig eigenlijk en kan dat geen kwaad?

 

 


2 reacties

Hallo Annavh :)

Het ligt aan zijn karakter. Je zegt dat je al een jaartje samen bent, dat is al best lang. Ik denk niet dat het kwaad kan zolang hij jou grenzen respecteert. Als jullie seks gaan hebben, doe het veilig met in ieder geval een condoom, nog liever ook de pil!

-TheMightySlayer <3

Of het verstandig ligt, hangt ervan af hoe en wat jullie doen en hoe jij je daarbij voelt.

Ten eerste moet je jezelf afvragen of jij er aan toe bent. En ten tweede moet je er over nadenken hoe jullie het gaan doen. Gebruik je bijvoorbeeld al de pil? De combinatie pil+condoom is altijd nog beter. Deze beschermt namelijk ook tegen soa's en verkleint de kans op een zwangerschap tot praktisch nul.

 

Als jij er klaar voor bent, en jullie doen het veilig, zie ik geen rede waarom het niet verstandig zou zijn.

 

Groetjess:kissing_heart:

Reageer