Vraag

Pillen slikken na sex

  • 10 May 2018
  • 4 reacties
  • 240 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Verklein ibuprofen en diclofinac slikken na de sex de kans om zwanger te worden?

4 reacties

Nee daar heb ik nog nooit van gehoord. Als je onveilig seks hebt gehad kun je de morning after pil nemen deze zijn gewoon te koop bij de drogisterij (etos, kruitvat) . Op het doosje staat wel hoelang erna en je kunt ook altijd aan een medewerken vragen. Als je aan de pil zit. Deze moet je aanvragen via je huisarts dan ben je beschermd tegen zwangerschap. Je huisarts zal als je hiervoor kiest ook wel meer informatie geven.
@sophialoves oke bedankt! 😉
Hi Madeliefxoxoxx,

@sophialoves heeft het al goed uitgelegd, maar ik heb nog een paar linkjes voor je.

Nee, ibuprofen en diclofenac zijn pijnstillers en die zijn niet bedoeld om zwangerschappen te voorkomen.

Je kunt wel bij de huisarts “de pil” (anticonceptiepil) halen.
Klik op de link om meer te weten te komen over de pil:
https://www.sense.info/condoom-pil-en-meer/pil

Er staat een hele lijst met vragen en antwoorden, dus bv. hoe oud je moet zijn voor de pil, zonder dat je ouders toestemming moeten geven en over de kosten van de pil. Meestal wordt de pil vergoed vanuit de basisverzekering en zijn er tot je 18e (bijna) nooit kosten aan verbonden.

Misschien is het ook wel handig om morgen even met een deskundige van Sense te praten. Je kunt met ze bellen, mailen, chatten. Lees op de site even hoe dat werkt en op welke tijdstippen dat kan.
https://www.sense.info/condoom-pil-en-meer/pil

Daar kun je met dergelijke vragen terecht, dus ook als je toch nog iets wilt weten over je andere topic. Dan heb je alles op een rijtje.
Zij hebben er verstand van en als het nodig is kun je daar ook op afspraak naartoe en volgens mij kunnen zij ook voor een recept voor de pil zorgen. Maar dat moet je allemaal maar even vragen voor de zekerheid.

Ik hoop dat dit een oplossing is voor waar je mee zit :)

Groetjes,
M&M’s
(De rest heb ik even weggehaald , omdat ik nu jouw andere topic zie...)

In ieder geval is het niet verstandig om zomaar medicijnen te slikken , zeker als zij dat doel niet hebben.
Anders eindig je nog met bloed dat sterieler is dat het oppervlakte van de zon en een niet-functionerende lever.

Reageer