Vraag

Pan of bi?

  • 10 February 2019
  • 1 reactie
  • 153 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi,
Ik ben een tijdje geleden meer open uitgekomen als biseksuele jongen. Alleen ik twijfel de laatste tijd of ik misschien panseksueel ben. Ik weet wel precies hoe ik me voel, alleen ik weet niet precies welke term daar het beste bij past.

Ik val romantisch gezien vooral op vrouwelijke geslacht(en). Kortom ik vindt qua persoonlijkheid o.a. de genders female, non-binary(she/they) aantrekkelijk.
Seksueel val ik op man en vrouw lichaam. Eigenlijk, om het grof te zeggen val ik op een penis en een vagina, en op seksueel gebied minder op genders zoals genderfluid en non-binair, al hoewel het dan van de persoon zelf zou afhangen hoe die persoon over zijn/haar lichaam denkt.

Nou weet ik dat biseksueel in principe is: het romantisch en/of seksueel aangetrokken voelen tot man en vrouw. Dat ben ik dus sowieso.
Panseksueel vind ik echter een lastigere term. Soms word het omschreven als "aangetrokken tot een persoon ongeacht hun gender/geslacht," en soms als "alleen op iemands persoonlijkheid vallen."

Nu twijfel ik dus of ik bi- of panseksueel ben. Voor mijn gevoel zit ik er ergens tussenin, en verschil ik tussen romantisch en seksueel gebied.

Kunnen jullie me helpen? Is de term hiervoor panseksueel, biseksueel, of is er een andere term waar ik gewoon nog niet vanaf weet?

Alvast bedankt,
K 😛

1 reactie

Hey!

Goh ja, dat onderscheid is inderdaad niet altijd simpel te maken.
Ik denk persoonlijk dat panseksueel eerder bij jouw omschrijving past, omdat je op meer dan 2 geslachten (m,v) valt. Met de omschrijving "alleen op iemands persoonlijkheid vallen." wordt volgens mij ook wel bedoeld dat je ook lichamelijk op die persoon valt, maar je echt enkel op persoonlijkheid een onderscheid maakt.
Volgens mij kan deze vraag ook duidelijker worden na de puberteit.

En wat het 'etiketje' van je seksualiteit nu ook is, ik denk dat je gewoon lekker verliefd moet worden op wie je 'wil' en later zien hoe je het noemt 😉.

Groetjes
Lot

Reageer