Skip to main content
Vraag

Over seks

• August 22, 2024
  • 9 reacties
  • 782 Bekeken

Is het raar als je aan seks denkt als je 12 jaar bent? (Ik ben trouwens een meisje) 

Kan je aan jongens vragen om het te doen. Wat denken ze daar van?

En nog tips voor masturberen?

9 reacties

Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • August 22, 2024

(16, jongen(

yo, nee het is helemaal niet raar dat je daar zin in hebt, zomaar aan jongens vragen is misschien niet zo’n goed idee je kan beter in een relatie zitten ofzo. En tips voor masturberen kan ik je niet geven als jongen hahaha

ItsJustMe
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • August 22, 2024

Heyy,

Nee het is zeker niet raar dat je op je 12e al aan seks denkt. Je begint de puberen en je hormonen gieren door je lichaam. Het is heel normaal dat je nu ook seksuele gedachtes begint te krijgen en dat hoort bij je leeftijd.

Een random jongen vragen om het te doen is niet echt handig om te doen dus dat zou ik niet doen. 

Tips voor masturberen kan je vinden op het forum als je in de zoekbalk opzoekt ‘masturberen tips meisje’ vind je genoeg resultaten en je kan ook een kijkje nemen op de site https://sense.info/nl voor tips.

Groetjess, ItsJustMe 

Forum|alt.badge.img

Nee het is zeker niet raar dat je daar aan denkt! 
Als ik jou was zou ik het niet vragen aan een jongen, maar eerst is solo sex proberen: stap1: zorg dat je alleen thuis bent!

stap2: kijk waar je het fijnste ligt of zit en zoek je houding.

stap3: als je een klijn spiegeltje hebt, kan je is rustig naar je vagina kijken.

stap4: spuug op je hand en smeer het op je vagina, ga dan rustig met 2 vingers over je vagina heen.

Stap5: niet glad genoeg spuug er nog wat op en wrijf hoe jij het fijn vindt.

stap6: ga met je wijsvinger (zorg dat je korte nagels hebt) in je vagina en haal hem er weer uit. 
stap7: ga erin en eruit (je kan het ook sneller gaan doen of met 2 vingers) 

hopelijk heb je er wat aan! En laat je me weten of het is gelukt?💕

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • August 23, 2024

Heyy 

ik denk er dan ook al over op me twaalfde maar zoals de andere zeggen lijkt me het ook geen goed idee ik deed dat zelf niet heb er over gepraat en masturbeer gwn vaak en denk er aan dat iemand anders het doet Miss helpt dat? Xx 💕

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • August 27, 2025

Hi ik ben een jongen (12) ik snap je gevoel ik wil ook graag een keer met iemand seks hebben

Ster
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • August 27, 2025

Hiii,

Is heel normaal hoor! Ik denk er zelf ook veel over na en af en toe wil ik heel graag maar ben nog veel te jong😅 (13) 

hoop dat je hier wat aan hebt 🩷

• October 29, 2025

Hoi ik ben 13 en zal het ook graag willen hebben maar durf het ook niet te vragen en het is niet raar om daar over te denken ik dacht er al aan toen ik 11 was 

• October 29, 2025

Aan seks denken, of er over fantaseren is niet abnormaal. Maar niet iedereen doet dit, trouwens.

Hoe masturberen? Zorg dat je ontspannen bent. En ga je lichaam verkennen, aanraken, strelen etc.  Werk langzaam naar je geslachtsdeel toe. En neem de tijd om daar de fijne plekjes te ontdekken. Het kan zijn dat je daar vochtig wordt. Dat is een natuurlijke reactie van het lichaam. En dat je het goed doet. Meer kan ik je niet uitleggen als jongen.  sorry.

Ter informatie: Sex (Sexuele handelingen) onder de 14 jaar is verboden in Nederland & België. Vanaf 14 jaar is dit "toegestaan". Met een leeftijdsverschil van 1-2 jaar. Vanaf 16 jaar mag je seks hebben. Ook met 18+ indien dit vrijwillig is. Hoewel seks tussen 16 en 50 jarigen NIET normaal is. 
(De kindertelefoon zou dit kunnen bevestigen/ verbeteren indien nodig)

Maria_
Forum|alt.badge.img+1
  • De Kindertelefoon
  • October 29, 2025

Hoi ​@GijsD,

Goed dat je meedenkt over dit onderwerp. In Nederland mogen kinderen onder de twaalf jaar geen seksuele handelingen verrichten. Kinderen tussen de twaalf en zestien jaar mogen geen seks hebben met een meerderjarige (iemand van achttien of ouder). Hierbij zijn natuurlijk uitzonderingen zoals een klein leeftijdsverschil. Een rechter kijkt in het geval van aangifte naar alle omstandigheden: is er sprake van dwang, machtsmisbruik of een te groot leeftijdsverschil? Vanaf zestien jaar is iemand volgens de wet ‘handelingsbekwaam’ op het gebied van seksuele handelingen. Dan is het nog steeds belangrijk dat er geen dwang of machtsmisbruik is.