Skip to main content
Ik had vandaag in de ochtend seks voor het eerst en zonder condoom. Ik ben heel erg bang nu. Mijn vriend heeft na de seks een morning-afterpil gekocht en ik heb het meteen geslikt. 2 dagen geleden was ik voor het laatst ongesteld. En mijn vriend zei dat een maagd niet zwanger kan worden. Ik ben 16 jaar oud.

Hoe groot is de kans dat ik zwanger kan worden of een soa kan oplopen?
Hey!

Ik zou het opzoeken op internet! En als je daar niks op kunt vinden kun je beter even naar de huisarts gaan.

Groetjes

X.Anoniem.XxX
Hey,

Ik zou dit even opzoeken op de kindertelefoon site maar als je een morning afterpil hebt genomen ben je waarschijnlijk niet zwanger. Een maagd wel gewoon zwanger worden trouwens.
De kans op zwangerschap is vrijwil niet aanwezig/onwijs nihil (zeker gezien de tijd van inname). Kans op soa is er altijd als je onveilig seks hebt dus pols je vriend even of hij al bekend is met iets (indien dit nog niet besproken is...). Je verwacht van wel, maar als iemand “je bent maagd dus zwangerschap is onmogelijk” zegt ga je toch twijfelen.
"En mijn vriend zei dat een maagd niet zwanger kan worden."

Nouja, dat klopt ongeveer (hoewel je het natuurlijk anders moet verwoorden), omdat diegene dan geen seks heeft gehad.

En dat is wel nodig om zwanger te worden....

(Met je eerste keer kun je natuurlijk zwanger worden, maar daar doel ik niet op.)

"Hoe groot is de kans dat ik zwanger kan worden of een soa kan oplopen?"

Nouja, als je vriendje een SOA heeft, dan zal hij die waarschijnlijk al over hebben gedragen...

De morning afterpil doet als het goed is zijn werk en daarnaast vindt de eisprong ook niet zo vlak na de menstruatie plaats.

Raadpleeg je huisarts als jij je zorgen baart.
Maybe zwangerschapstest ofz halen en je laten testen op soa's en Internet weet veel ⊂( ̄(エ) ̄)⊃
Als je een zwangerschap test haalt dan weet je zeker of je zwanger bent of niet
De kans op zwangerschap is vrijwil niet aanwezig/onwijs nihil (zeker gezien de tijd van inname). Kans op soa is er altijd als je onveilig seks hebt dus pols je vriend even of hij al bekend is met iets (indien dit nog niet besproken is...). Je verwacht van wel, maar als iemand “je bent maagd dus zwangerschap is onmogelijk” zegt ga je toch twijfelen.

Ja, omdat hij dat zei twijfelde ik ook. Op het moment dacht ik niet over soa´s, maar maakte ik me meer zorgen om het zwanger raken. Anders had ik het niet gedaan
"En mijn vriend zei dat een maagd niet zwanger kan worden."

Nouja, dat klopt ongeveer (hoewel je het natuurlijk anders moet verwoorden), omdat diegene dan geen seks heeft gehad.

En dat is wel nodig om zwanger te worden....

(Met je eerste keer kun je natuurlijk zwanger worden, maar daar doel ik niet op.)

"Hoe groot is de kans dat ik zwanger kan worden of een soa kan oplopen?"

Nouja, als je vriendje een SOA heeft, dan zal hij die waarschijnlijk al over hebben gedragen...

De morning afterpil doet als het goed is zijn werk en daarnaast vindt de eisprong ook niet zo vlak na de menstruatie plaats.

Raadpleeg je huisarts als jij je zorgen baart.

Dankjewel, deze reactie heeft me heel erg geholpen 🙂
idk moe ze nie aan mich vroagen

Reageer