Vraag

ontmaagd na menstruatie


Badge

Help!

ik ben 15, heb vanavond voor het eerst sex gehad.. het was prima, en wel soortvan vrijwillig dus niks aan de hand i guess, maar het was dus zonder condoom. 

het probleem is, ik was in mijn laatste dag van mijn menstruatie, dus het was eigenlijk bijna over zegmaar, nu ben ik ontzettend bang dat ik zwanger wordt ofzo, ondanks dat hij niet in mij klaar kwam. en ik ben voor het eerst begonnen met de pil nu 2 dagen. kan ik zwanger zijn?

ik ben in paniek en durf niemand erover te vertellen... kan iemand mij helpen???!

trouwens, hij was al mijn ex maar heeft een nieuwe vriendin, dus hij is eigenlijk vreemdgegaan, maar wat als tie en soa heeft ofzo...?

ik ben ten einde raad. help me alsjeblieft

x mel


15 reacties

ondanks dat hij niet in mij klaar kwam

Als hij niet in je klaargekomen is kan je sowieso niet zwanger worden.

Als je twijfelt over of je een soa hebt, kan je altijd naar de GGD gaan!

Badge

ondanks dat hij niet in mij klaar kwam

Als hij niet in je klaargekomen is kan je sowieso niet zwanger worden.

Als je twijfelt over of je een soa hebt, kan je altijd naar de GGD gaan!

je kan zwanger worden van voorvocht zo ver ik geleerd heb. dus wat nu

Heyy,

Wat @Anoniemmi zegt klopt niet. Je kan wel degelijk zwanger worden als hij niet in je klaar gekomen (dit kan bijvoorbeeld door voorvocht). Als je pas 2 dagen de pil slikt, denk ik niet dat die al beschermt tegen zwangerschappen. Ik zou je dan ook aanraden om een morning-after pil te halen. Gewoon voor de zekerheid.        (check anders deze site even, daar staat alles op)

En inderdaad, naar de GGD voor een soa-test.

 

Suc6 ermee.

Groetjess:kissing_heart:

Hi Mel309,

 

wat een stress allemaal, terwijl het zo leuk had kunnen zijn.

 

Eerst misschien ff  een verduidelijking over wat @xLisa  over voorvocht schrijft:

in principe zitten er geen zaadcellen in voorvocht. Het kan wel dat er zaadcellen die nog aanwezig zijn in de plasbuis nadat een jongen is klaar gekomen en die niet ‘uitgeplast’ zijn na het klaarkomen, dat die dan in het voorvocht kunnen komen als die jongen weer opgewonden raakt. Dus 'standaard’ zitten er geen zaadcellen in voorvocht.

Bijvoorbeeld: een jongen trekt zich af/wordt afgetrokken en gaat daarna seks met een meisje hebben en raakt daardoor opgewonden en krijgt voorvocht maar komt niet klaar in haar, dan kunnen er via het voorvocht wel zaadcellen (van de eerste keer klaarkomen bij het aftrekken) in haar vagina komen.

 

Nu even over het pilgebruik:

- begin quote

Als je voor het eerst de pil slikt, is deze dan meteen betrouwbaar?

Begin met slikken op de eerste dag van je menstruatie. Dan is de pil meteen betrouwbaar. Start je later? Gebruik dan in het begin een condoom als extra bescherming. In de bijsluiter van de pil staat hoe lang dat nodig is.

- einde quote

Bron: https://sense.info/nl/condoom-pil-en-meer/pil

 

ik weet niet of je met de pil bent begonnen op de eerste dag van je menstruatie, maar als dat zo is en er zijn verder geen omstandigheden die een nadelige werking hebben op het pilgebruik, zoals bijvoorbeeld overgeven en/of het gebruik van antibiotica, dan zou je veilig zijn.

Ben je later gestart met de pil te gebruiken lees dan in de bijsluiter van jouw pil wat je dan het beste had kunnen doen en of condoomgebruik dan nodig was.

 

Hieronder nog wat info over antibioticagebruik en/of diarree/braken bij pilgebruik. Dat kun je net als veel meer andere handige weetjes over de pil lezen via het linkje dat ik hierboven al gaf.

- begin quote

Is de pil veilig als ik antibiotica gebruik?

Antibiotica kunnen invloed hebben op de betrouwbaarheid van de pil. Mogelijk doordat de hormoonopname in het bloed daardoor wordt geremd. Check bij de apotheek of de huisarts.

 

Werkt de pil nog na braken of als je diarree hebt?

Lees altijd de bijsluiter van je pil. Heb je binnen 3-4 uur na het slikken gebraakt of last van diarree? Slik meteen een nieuwe pil. Een beetje diarree heeft meestal geen invloed op de werking van de pil. Heb je waterdunne diarree, dan kan de pil niet goed worden opgenomen. Volg de regels van ‘pil vergeten’. Gebruik een condoom als aanvullende anticonceptie. 

Heb je seks gehad en ben je bang dat je zwanger bent? Doe dan de Morning-after Test.

- einde quote

 

Op basis van de informatie die ik heb en wat ik op de site van sense lees, zou ik zeggen dat je voor wat betreft zwangerschap veilig bent. Maar, ik zou je wel aanraden om niet alleen op de kennis van een gay jongen, die zelf totaal geen ervaring met meisjes heeft, af te gaan en navraag te doen bij jouw huisarts of apotheek of via ‘Hulp & advies’ op de site van sense:

https://sense.info/nl/hulp-advies

je kunt met ze bellen, chatten, mailen of een afspraak maken. Meer daarover lees je op de site.

 

Oh ja, je maakt je ook zorgen over of je nu een SOA opgelopen hebt. Nou daarover kun je ook een heleboel info vinden op de site van sense:

https://sense.info/nl/soas

 

Je kunt via sense ook een afspraak maken, zoals je kunt lezen in onderstaand stukje:

- begin quote

Maak jij je zorgen, of heb je onveilige seks gehad? Blijf er niet mee rondlopen en laat een soa-onderzoek doen. Ben je jonger dan 25, dan kun je bij het soa-centrum van de GGD / Sense terecht voor gratis en vertrouwelijk onderzoek naar chlamydia en gonorroe. Als het nodig is, wordt er ook op andere soa’s getest.

- einde quote

Bron: https://sense.info/nl/soas/soa-test

 

Slaap lekker en dat bedoel ik serieus. Het heeft nu totaal geen zin om in paniek te raken. Je kunt er nu verder niks aan doen. Als je uitgeslapen bent zou ik als ik jou was eerst even gaan lezen op de bijsluiter van jouw pil en op de site van sense en bij sense jouw vraag stellen aan een deskundige. Je kunt natuurlijk ook met je eigen huisarts of apotheek contact opnemen of er met je moeder over praten.

 

Het komt vast allemaal goed.

 

Wacht iig niet te lang met een beslissing nemen over wat je gaat doen, want stel dat je (en dat denk ik niet eigenlijk, maar ja, wie ben ik) een morning-afterpil zou moeten nemen dan moet je dat, afhankelijk van welke morning-afterpil je inneemt binnen 72 uur of 120 uur na onveilige seks doen.

 

Groetjes,

M&M's

Je kan zwanger zijn ook al komt hij niet in je tijdens de seks komt er al een beetje uit zn dick dus daar kan je WEL zwanger van worden het is al te laat voor de morning after pil dus koop een zwangersschap test voor de zekerheid ik zou dr 2 doen dat je het zeker weet en ik zou je laten testen op soa’s en als iets positief is het tegen hem zeggen succes

@Lena1725 @Mel309, Er zijn ook morning-after pillen voor 3,  5 en 7 dagen na de seks.

Die kun je zeker nog kopen als je denkt dat je zwanger bent.

Heb je op de eerste dag dat je ongesteld bent geworden meteen de pil begonnen met slikken? Zo ja dan ben je wel veilig, maar als je niet op de eerste dag van je menstruatie begint dan ben je pas na (als ik het goed uit mijn hoofd ken) 7 dagen veilig.

het beste is om morgenochtend even snel je huisarts te bellen, als je dus toch niet veilig bent kun je morgen even snel langs gaan om een Map te halen.


Zeg je hoe het is afgelopen? x

@xLisa ,

 

ik zag dat je schreef dat er ook MAP zijn die tot 7 dagen na onveilige seks werken. Dat wist ik niet. Is dat iets nieuws, want ik kan er op internet (nog) niks over terug vinden. Misschien heb je een linkje?

 

Alvast bedankt. 

 

Groetjes,

M&M's

@M en Ms My bad, ik was in verwarring met 72 uur (3 dagen).

MAP's van 7 dagen bestaan idd niet.

Badge

dit help je misschien niet heel erg of het kan aan mij liggen maar ik krijg soms al een klein beetje sperma al ver voor het klaarkomen al beetje al bij het begin maar ik en me vriendin hebben er geen last van zo lang we een condoom gebruiken we doen het nooit zonder condoom 

 

@xLisa ,

 

ik was in verwarring met 72 uur (3 dagen).

MAP's van 7 dagen bestaan idd niet.

ah ok, kan gebeuren, bedankt voor de update

 

Groetjes,

M&M's

Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon.

 

Zorg dat als je t volgende keer zonder condoom doet dat je een morning afterpil hebt!!!

Badge

hoe is dit eigenlijk afgelopen?

Reputatie 2
Badge +1

hoe is dit eigenlijk afgelopen?

Dat vraag ik me ook af

Reputatie 2
Badge +2

Hoi mel,

Volgens mij kun je zo niet zwanger raken,

je bent 14 dagen na de menstruatie pas vruchtbaar…

dus: sex and like it…

groetjes myrthe2006

Reageer