Ongesteld

  • 21 October 2018
  • 11 reacties
  • 221 Bekeken

Badge +2
Hoii! Ik heb laatst paar maanden terug iets raars mee gemaakt namelijk ik had een droge rood/bruinige vlek in mijn onderbroek! Ik schrok ik dacht nee ik kan toch niet ongesteld zijn ik had geen buikpijn of iets ik heb bijna geen borsten geen kont en mijn heupen groeide ook niet nu merk ik dat wel en ook mijn borsten beginnen te groeien ook heb ik al heel lang van afscheiding en ik heb nu meer last van buikpijn ik heb eigenlijk ook nooit buikpijn laatste tijd heel lichtjes. ik wist niet wat die rode/bruinige vlek was ik heb het ook niet tegen mijn moeder verteld omdat ik toen bij Mn vader was wat k eigenlijk beter had kunnen doen maar ik vind dat heel moeilijk ik wil het graag maar toch zegt iemand me dat ik het niet moet omdat ik bang ben. Kan iemand me helpen?

11 reacties

Ga niet online zoeken👍🏻

Dan lees je dat je dood gaat👍🏻

Maar dat is niet zo👍🏻

Meer dan waarschijnlijk is er niks aan de hand 👍🏻
Sterker nog ik heb het zelf nu ook😅👍🏻 aleen dan niet een druppel maar spotting. Ik heb een doorbraak bloeding😅👍🏻 er zijn veel mogelijk heden hiervoor. Dit kan net voor of na je ongesteldheid komen. Maar ook ineens. Als je de pil slikt is het of een nieuwe pil of hormonale I balans. Het kan ook een opruiming zijn van ''oud'' bloed👍🏻

Je hoeft je zeker geen zorgen te maaken👍🏻
Als je denkt dat het eventueel meer komt of dat je misschien ongesteld word erna kan je gewoon ene klein maandverband je indoen of helmaal niks het is niet genoeg om door te lekken👍🏻

Als het nou erger word kan je even afwachten maar stel dit gebeurd hierna vaker of het duurt lang kan je het best wel naar je huisarts gaan👍🏻

Zit je aan de pil? Zo ja slik je die door?
Zo nee is het dicht bij je verwachte ongesteldheid?

Suc6👍🏻❤️
Badge +2
Nee ik slik geen pil want ik ben nog nooit ongesteld geweest maar ik wacht wel gwn af bedankt!
Owwwwwwwww vandaarrrrrrr👍🏻 waarschijnlijk. Komt het eraan🤪 maak je geen zorgen zolang je een period kit bij hebt en je gw vraagt of je naar 't toilet kan tijdens de lessen komt 't goed👍🏻

Wel even met je moeder bespreken wand dan kan zij jou helpen met het maaken van je period kit en zorgt zij dat ale spullen in huis zijn (als dat al niet zo is👍🏻)

Vaak heb je voor je eerste ongesteldheid een soort waarschuwing👍🏻 dat is heel normaal👍🏻

Je zegt dat je nu wat last hebt van buikpijn? Heb je ook het gevoel alsof je buik is opgeblazen? Wand heupen en borsten hoeven niet altijd zo te zijn. Vaak wel een opgeblazen buik omdat het daar beneden dan dus vol is😅❤️

Sorry dat ik dat eerst niet door hat👍🏻😅❤️
Badge +2
Ik ga het vragen ik heb er wel een klein beetje last van ik vind het moeilijk om er over te praten vooral awkard maar ik wil het graag Maarja Haha als ik met Mn alleen ben en samen iets drinken doe ik gwn Mn verstand op 0 en ga ik het vragen bedankt!!!!
Badge +2
Soms ook beetje steek onder in Mn buik
Ja moelijk is dat he👍🏻 maar toen ik het voor 't eerst had (was in de nacht en werd wakker van ene natte onderbroek... Echt top🤣) mijn moeder werd wakker en toen ik weer (schoon enzo) naar boven kwam. Zij ze gaat het (ik zag er vast beekje uit ofzo🤣) maar goe ik zij ik werd wakker met ene natte onderbroek... (lange stilte) mijn moeder heb je in je bed geplast?.. (langen stilte) nee ik ben ongesteld (ik zij dat echt kei hard midden in de nacht😅 hahaha. Ik kan er nu wel omlachen😂

Ik vind het nu nog lastig om er over te praaten maar dat is wel erg balangrijk👍🏻 mijn moeder weet dat ik het lastig vind en praat er daarom uitzichzelf soms over dan is het voor mij ook makelijker iets te zeggen wand het onderwerp is er al👍🏻
Ik denk dat je het wel kan verwachten dat het er aan komt 👍🏻 als je het niet vertrouwd kan je alvast ene maandverbandje aan doen naar bed en naar school. Dan kan je er ene beetje aan wennen en voel je je misschien iets veiliger👍🏻 (bij mij) hat ik het de eerste paar keeren dat het steeds begon in de nacht.... Toen hat ik een pouze van 9 maanden dat ik niet ongesteld werd en daarna kwam het heftiger terug (dat is Lang niet bij iedereen) maar nu word ik nooit meer ongesteld in de nacht sterker nog ik bloed niet in de nacht pas als ik een tijdje sta komt het weer opgang👍🏻 ik hoop at dat bij jou ook zo is wand dan slaap je echt beter 👍🏻

Ik vind het wel goed dat je hier topics over maakt wand het is wel ene belangrijk onderwerp👍🏻
Badge +2
Dankjewel! Nu weet ik alles wat zekerder ik ga morgen na school ben dan vroeg uit ga ik gwn naar Mn moeder en vertel het rustig want ik vind het moeilijk om er over te praten Maarja dadelijk word ik het en heb ik niks kan wel naar een vriendin ofz maar heb het liever zelf bij me en kan ik het aan Mn moeder vertellen echt bedankt! 💕
Geen probleem.👍🏻 Stel je kreigt het voor je naar je moeder bent geweest. Moet je echt je moeder bellen👍🏻 eventueel een emergency pad maaken. Maar het beste is aan vriendin en of eventueel. Leraar vraagen👍🏻 vrouwen en meiden weet hoe het is dus die geven je echt wel wat als je het vtaagt👍🏻

Goed dat je het aan je moeder gaat vertellen. Als je het nou toch niet goed lukt kan je het appen👍🏻 dat kan iets fijner aanvoelen dan kan je het daar na samen bespreken.

Ook kan je je leeraar of mentor inlichten wand zeker als je het net hebt kan het alemaal wat lastig zijn👍🏻 en als ze dan weeten dat als jij zecht:ik moet naar de wc dat ze ja gewoon laaten gaan👍🏻

Echt goed van je hoor👍🏻
Badge +2
Echt heel erg bedankt en nu is alles veel duidelijker voor me geworden! Ik wil je bedanken! X
Geen probleem❤️ als je ooit nog iets wil vraagen of vertellen gewoon doen ik ben bijna elke dag hier te vinden👍🏻

Xx❤️

Reageer