Skip to main content

nooit met ouders over Seksualiteit praten.

• July 20, 2025
  • 3 reacties
  • 204 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hallo allemaal, ik ben een jongen van 16 jaar.  Ik ben benieuwd, praten jullie veel met jullie ouders over Seksualiteit? Daarmee bedoel ik over sex zelf, of je lichaam zoals je geslachtsdeel enz. 

Thuis praat ik daar nooit over met mijn ouders. Ze beginnen daarover ook nooit ofzo. Misschien heeft het ook te maken met geloof ofzo want ik word als zwaar christen opgevoed zegmaar. 

Toch lijk ik wel de behoefte te hebben om er meer over te praten maar aangezien we er nooit over praten vind ik het ook moeilijk om er over te beginnen.

De reden waarom ik daaraan behoefte heb? Dat weet ik niet echt. Ik denk gewoon dat ik hun mening en advies over alles wil weten en wat hun denken wat raar is en niet. 

Ben best wel een onzekere jongen dus daarom wil ik denk ik ook wel meer advies van me ouders qua Seksualiteit. 

3 reacties

• July 21, 2025

@I.e.m.a.n.d.  dat is in elk gezin anders. Bij ons thuis is dat heel normaal. M’n ouders vragen wel eens of ik al seksueel actief ben enz. Maar ook als ik bv pijn aan mn piemel of ballen of lies heb ga ik naar een van m’n ouders of oudere broer. En zij kijken er naar en voelen er aan

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 12, 2025

Het kan echt awkward zijn om zoiets met je ouders te bespreken, vooral als je er nooit over praat. Maar als je echt hun mening wilt weten, kan je gewoon eens rustig beginnen met iets kleins, zoals “Hé, wat vinden jullie eigenlijk van seks en zo?” Gewoon om het gesprek te openen. Als je niet meteen dieper wil gaan, is dat ook oké, maar misschien helpt het wel om een beetje meer van hun gedachten te horen.

xx liefs Wolf 🐺

• October 13, 2025

Hier thuis praten we wel daarover, met mijn vader die is daar heel open over. We zijn helemaal niet godsdienstig enzo dus mss ligt het idd daaraan. Soms vragen mijn broertjes simpele dingen zelfs aan mij omdat ik ouder ben natuurlijk en als ik het kan oplossen doe ik het anders vragen we aan pappa.   

Mss moet je eerst wat eerder  onschuldige vraagjes stellen aan je ouders zodat ze nie afgeschrikt worden, dan beseffen ze dat jij met vragen zit en over dat onderwerp wil praten.?