Nonbinair?

  • 15 January 2020
  • 5 reacties
  • 204 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Heyy allemaal, 

Ik zit dus te denken of ik misschien nonbinair of iets ben

Ik voel me een beetje raar met hoe ik ben en zot er de laatste tijd steeds vaker over te denken. Het Is dan ook niet zo dat je er zo veel over kan vinden.

Dus mijn vraag is of iemand hier dit ook heeft en mij misschien kan helpen!


5 reacties

Reputatie 3
Badge +3

Wat is dat?

Non binair is volgens mij dat je niet direct man of vrouw bent, maar ertussenin. Soort transgender, maar dus niet helemaal. Ik weet het niet zeker omdat ik het niet echt kan vinden op google en op school word alleen uitleg gegeven over hetro, homo, bi en lesbi, verder over helemaal niets van de LHBTQ+

Reputatie 1
Badge +1

Hey Beauuutje,

 

Non-binair is een parapluterm voor alle genderidentiteiten die niet (volledig) onder (enkel) man of vrouw vallen. Het kan ook gebruikt worden als een op zichzelf staande genderidentiteit.

Transgender is een parapluterm voor iedereen van wie de genderidentiteit niet overeenkomt met het geslacht dat bij de geboorte is toegewezen. Non-binair kan daar dus technisch gezien onder vallen, maar niet alle non-binaire mensen vinden de term transgender bij zich passen.

 

Onder andere deze zijn goede Nederlandstalige sites met informatie over  wat non-binair en transgender inhoudt:

 

 

Ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb. :)

 

Groetjes, Trippel

Je hebt zeker geholpen!

Ik vond gisteren ook nog een site, namelijk:

https://www.iedereenisanders.nl/

Xx Beautje

Badge

Heyy ik ben ook non- binair dusmiss kan ik helpen???????

 

Reageer