Vraag

non-binair

  • 29 March 2020
  • 1 reactie
  • 86 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

sorry als ik iemand pijn doe of mensen voor gek zet met de dingen die ik ga zeggen
 

Dus mijn vraag nou ik zou het wel fijn vinden als mensen bij mij they/them pronounces zouden gebruiken maar ik vind het ook gwn fijn als ze she/her gebruiken, ik zou ook niet perse echt helemaal non-binary willen lijken fz ja kort haar is leuk maar k wil niet zeg maar een binder dragen.

 

ben ik invalid?
zet ik dat ik hierover denk de non-binary community voor gek?
Denk jij dat ik dit gevoel even zal voelen of is dit echt iets?
Wat zijn de precieze voornaamwoorden die je gebruikt in het Nederlands voor non-binaire mensen?


1 reactie

Tuurlijk ben je valid, je bent gwn wie je bent en hoe je je voelt is jouw gevoel en dat mag er zijn. 

Zelf behoor ik niet direct tot de non-binary community dus daar kan ik niet direct antwoord op geven maar ik denk het prima is om jezelf gwn uit te zoeken, met bij welke pronounce jij je het prettigst voelt. 

En gevoelens veranderen, ik identificeer mezelf de meeste dagen gwn als meisje maar er zijn ook dagen waar ik me meer masculine kleed. Je gevoelens zijn wss op dit moment echt, dus als jij het ene moment aangesproken wil worden met she/her en de week daarop met they/them, zeg ik lekker doen, zeker als jij je hier prettiger bij voelt. 

Precieze voornaamwoorden geen idee, maar mijn nederlands is ook niet al te best. Meeste gebruiken voor genderneutraal vaak hen/hun, het is even wenen maar proberen kan nooit kwaad! 

joe joe :)

Reageer