Skip to main content

niet ongesteld in stopweek

• October 7, 2025
  • 1 reactie
  • 134 Bekeken

Heyy

ik slik 6 maanden ongeveer al de pil. Ik heb laatst de pil door gepakt dus dan heb ik 2 maanden achter elkaar de pil gepakt en dan had ik stop week genomen en werd ik gewoon de 2 de dag ongesteld. Nu heb ik dat weer 2 maanden door gepakt  en stop week gehouden maar ik ben dit keer niet ongesteld geworden in mijn stop week? Ik ben wel seksueel actief geweest zonder condoom. Is dit normaal? Zou ik zwanger zijn? Dit geeft mij wel heel veel stress 

1 reactie

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 8, 2025

Als je de pil al zes maanden slikt en deze af en toe hebt doorgeslikt, kan het gebeuren dat je een keer niet ongesteld wordt tijdens je stopweek, omdat je hormoonhuishouding dan wat in de war kan zijn. Dat komt vaker voor en betekent niet meteen dat er iets mis is.

Maar omdat je seksueel actief bent geweest zonder condoom, is er altijd een kleine kans dat je zwanger bent, zelfs als je de pil goed hebt geslikt. Dat geeft natuurlijk veel stress, dus het is verstandig om voor de zekerheid een zwangerschapstest te doen. Zo krijg je snel duidelijkheid en kun je eventueel met een huisarts overleggen, die precies kan uitleggen wat er aan de hand kan zijn. 💛

xx liefs Wolf 🐺