Vraag

naar huisarts gaan met seksualiteits probleem eng en ongemakkelijk maar ook hoe moeder uitleggen

  • 13 September 2020
  • 26 reacties
  • 606 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey ik heb een vraagje, ik masturbeer wel eens zoals velen op mijn leeftijd (15) alleen heb ik als ik ben klaargekomen veel last van mijn blaas en soms wel net voor en dan ook nog erna ik vind di heel vervelend natuurlijk ben hier 3 JAAR geleden voor naar de huisarts gegaan zonder dat mijn moeder t wist nu durf ik niet meer terug omdat die huisarts ook wel denkt van hoezo heb je daar 3 jaar mee gewacht en ik wil mijn moeder heel het verhaal uitleggen maar weet niet hoe pleaseeee help me met deze twee dingen !!!!!🙏🏼🙏🏼🙏🏼 


26 reacties

Reputatie 2
Badge +3

Gewoon zeggen wat er aan de hand is,

Wat denk je dat er mis kan gaan?

Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon  

Yes heel fijn dat jij wel reageert !!! 
 

weet ni zo goed  het goede moment en hoe ik moet beginnen kan je me helpen ?

Reputatie 2
Badge +3

Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon  

Ik ben hier om te helpen :))

Anyways mischien kan je tijdens avond eten vertellen aan je vader of moeder wat er aan de hand is, het zijn je ouders dus de vinden niks erg.

Ik wil dat vandaag of morgen waar mijn broertje niet bij is maar weet niet hoe ze gaat reageren en hoe ik moet beginnen (ps heb geen vader meer)

Reputatie 2
Badge +3

(...) heb geen vader meer

Oh sorry voor je vader!

Dat bedoelde ik niet zo!

 

Vraag anders aan je moeder of ze even 1 op 1 wil praten

Oh sorry voor je vader! Dat bedoelde ik niet zo!

Vraag anders aan je moeder of ze even 1 op 1 wil praten

Geeft niks snap dat kan je ook niet weten maar hoe moet ik t gesprek beginnen 

Geeft niks snap dat kan je ook niet weten maar hoe moet ik t gesprek beginnen 

Wat ook nog een optie is, is dat je gewoon tegen je moeder zegt dat je even naar de huisarts gaat voor een ongemakkelijk/intiem probleempje. Denk je dat je moeder er genoegen mee zou nemen als je het gewoon oppervlakkig houdt en niet op de details van het probleem ingaat?

 

Nog even terugkomend op die huisarts; het zal hem/haar geen moer uitmaken dat je na 3 jaar weer terugkomt. Zij zijn er gewoon om jou te helpen en niet om je te bekritiseren. Zij snappen ook wel dat je niet op zulke probleempjes zit te wachten. De kans is er natuurlijk dat je huisarts in je dossier ziet dat je al een keer eerder bent gekomen met dit probleem. Hij/zij zal dan misschien vragen of er iets is veranderd in die 3 jaar, maar ze zullen je echt niet gaan veroordelen dat je er nu pas mee terugkomt hoor. Geen zorgen over maken.

 

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjess

@xLisa 
Hey heel erg bedankt voor je reactie!! Ik heb zeker wat aan t stukje van de huisarts dankjewel!! Alleen dat van mijn moeder gaat niet werken moet t echt uitleggen maar weet niet hoe en wat en wanneer liefst morgen en t moment ????

Reputatie 2
Badge +3

(...) hoe moet ik t gesprek beginnen 

Ik zal zeggen: "Mag ik je wat vertellen dat je niet mag door vertellen?" En dan uitleggen wat er aan de hand is.

Ze vind het vast niet erg

@Mr sam 


Sorry als ik moeilijk ben maar zo makkelijk gaat t hier niet ik moet t juiste moment hebben weten wat ik moet zeggen vind ik lastig weet ni hoe ze over die dingen denkt wil het wel zo meteen zeggen 

Reputatie 2
Badge +3

onnodige quote verwijderd


Ik snap je maar waarom zal je moeder het erg vinden?

Zij heeft vast ook gefingeerd, dus het is niet zo raar.

onnodige quote verwijderd

Ik vind t moeilijk om erover te praten omdat wij dat nooit doen dus weet echt niet hoe ik moet beginnen het gesprek en wat ze er van vind 

Reputatie 2
Badge +3

Wat denk je dat ze er van vind?

Raar apart  en dat ze mee wil enzo Weet jij hoe ik het gesprek zo kan beginnen 

Reputatie 2
Badge +3


Ik zal zeggen: Wil je even praten?

Er is iets belangrijks aan de hand en ik ben bang dat er iets aan de hand is. ,Etc

onnodige quote verwijderd

Oké ik moet alleen nog t moment vinden want ik ga zo naar beneden maar dan moet ik huiswerk gaan maken 

Reputatie 2
Badge +3

 

Dat snap ik 

Zoals ik vertelde, voor dat je naar bed gaat, voor of tijdens het eten zijn meestal goeie momenten.

Oké heel erg bedankt voor je hulp en ik hoop dat ik mezelf zo ver krijg om t straks gewoon te vertellen t zal niet makkelijk zijn

Reputatie 2
Badge +3

Wat denk je dat ze er van vind?

Raar apart  en dat ze mee wil enzo Weet jij hoe ik het gesprek zo kan beginnen 

Ik zal zeggen: Wil je even praten?

Er is iets belangrijks aan de hand en ik ben bang dat er iets aan de hand is. ,Etc

Oké ik moet alleen nog t moment vinden want ik ga zo naar beneden maar dan moet ik huiswerk gaan maken 

Dat snap ik 

Zoals ik vertelde, voor dat je naar bed gaat, voor of tijdens het eten zijn meestal goeie momenten.

Oké heel erg bedankt voor je hulp en ik hoop dat ik mezelf zo ver krijg om t straks gewoon te vertellen t zal niet makkelijk zijn

Geen probleem!

Zet hem op!

Maar denk je echt dat je het helemaal uit moet leggen? Als je zegt dat je voor een een ongemakkelijk probleempje even naar de huisarts gaat zonder er verder op in te gaan, zal ze dat toch wel begrijpen. Beetje privacy toch. 

Maar denk je echt dat je het helemaal uit moet leggen? Als je zegt dat je voor een een ongemakkelijk probleempje even naar de huisarts gaat zonder er verder op in te gaan, zal ze dat toch wel begrijpen. Beetje privacy toch. 

Nee das hier echt ni zo zij moet alles weten ik zit nu al een half uur langs haar maar durf niet weet ni waar ik last van heb 

 

@Mr sam 

Ik zit al 45 minuten langs haar durf t ni weet echt ni waar ik last van heb 

Reputatie 2
Badge +3

Doe het gewoon! Je kunt het!

Maar denk je echt dat je het helemaal uit moet leggen? Als je zegt dat je voor een een ongemakkelijk probleempje even naar de huisarts gaat zonder er verder op in te gaan, zal ze dat toch wel begrijpen. Beetje privacy toch. 

Nee das hier echt ni zo zij moet alles weten ik zit nu al een half uur langs haar maar durf niet weet ni waar ik last van heb 

Je kunt het wel zo proberen. Als ze dan doorzeurt, kan je het vertellen. Dat was je namelijk toch al van plan. Heb je ook meteen een manier om het gesprek te beginnen. Zeg gwn dat je een afspraak hebt gemaakt bij de huisarts, de rest komt vanzelf wel.

Reputatie 7
Badge +5

Volgens mij mag je op je 15de gewoon zelf naar de huisarts zonder ouder. Ga een keer meteen na school, als er niks aan de hand is is het oké. Als er wel iets zou zijn zou je moeder wel een brief of telefoontje krijgen. Misschien is dat makkelijker. Suc6

Reageer