Skip to main content
Hey..ik ben een meisje van 13 en heb onveilige seks gehad. Ja het is dom maar wr dachten er op dat moment niet goed bij na. we hebben het al wel eerder gedaan maar ik ben nu dus heel erg bang dat ik zwanger word. nu weet ik dat ik bij de apotheek een morning after pil kan halen, alleen durf ik dat echt niet te doen. Ik wert nu dus echt niet wat ik moet doen. kan iemand me helpen?
Hoi!



Dat het niet slim is heb je zelf al door. Hou hier zeker rekening mee in de toekomst.

In denk dat het gevolg van naar de apotheek gaan minder groot is dan het mogelijke gevolg als je niets doet...

Je kan ook zeggen dat je de morning after pil komt halen voor een vriendin van je die niet zelf durfde te komen (de situatie omdraaien zeg maar).

Hoe sneller je bent hiermee, hoe meer effect het heeft,probeer je over je angst heen te zetten, en ga desnoods naar een apotheek op een plaats waar je anders nooit komt.



Groetjes

Lot
@xLotx



Bedankt voor uw reactie, en dat is idd waar. Alleen hoe kan ik het het beste vragen bij de apotheek en hoe duur is het?
Ik denk dat het voor -21 jarigen gratis of slechts 1 euro is. En tja, gewoon vragen zoals je ook andere medicijnen zou vragen denk ik...
Hi Helpmijalsublieft,



ook bij dit topic was @xLotx me voor met goede tips en info, maar toch nog een kleine aanvulling, voor zover je die nodig hebt.




  • hieronder een paar linkjes met info over hoe de morning-afterpil werkt en wat die kost (afhankelijk van de soort tussen de 15 en 20 euro):

https://www.sense.info/nl/zwanger/morning-afterpil



Afhankelijk van de soort pil moet je die binnen 72 uur/3 dagen (Norlevo = 15 euro) of 120 uur/5 dagen (Ella One = 20 euro) na de onveilige seks innemen. Liefst zo snel mogelijk natuurlijk. Dit geldt voor Nederland. Ik weet net hoe het in België is.



Je kunt ze zonder recept ook bij de meeste drogisten halen. Bij sommige winkels liggen ze ergens in de winkel waar je ze zelf kunt pakken.

Als je dat nog lastig vindt, dan zou je zoiets op een briefje schrijven "heeft u voor mij de morning-afterpil voor binnen 72 uur of 120 uur (zelf even kiezen, want het ligt eraan hoe lang het geleden is dat je onveilige seks hebt gehad, snap je) en wilt u die voor mij pakken, zonder dat de andere klanten het zien" en dan vraag je dat gewoon aan iemand die bv. de vakken aan het bijvullen is en die je aardig lijkt. Ze gaan dat vast wel voor je doen. Of je vraagt een vriendin of je moeder of iemand anders als je het zelf niet durft te kopen. Hieronder kun je een winkel bij jou in de buurt uitzoeken.




  • en waar je de pil kunt kopen:

https://www.sense.info/nl/sense-jouw-buurt/adressen-de-buurt



Bij "wat zoek je" kun je kiezen voor o.a. morning-afterpil, maar dat snap je vast wel






  • Je kunt ook met een deskundige mailen/chatten/bellen op de site van Sense:

https://www.sense.info/nl/hulp-advies



Je zou ook hier nog kunnen vragen of je bij hen de morning-afterpil kan afhalen en contant betalen. Maar dan moet dat wel bij jou in de buurt zijn natuurlijk.



Doe het zo snel mogelijk in jouw eigen belang.





Groetjes,

M&M's
Bedankt, @xLotx en @M en Ms



Ik ga deze ochtend nog samen met een vriendin naar de ah om het te halen. bedankt voor jullie tips!
Hi Helpmijalsublieft,



Is alles gelukt en heb je nog last gehad na het innemen van die pil of merk je daar niks van?



Groetjes,

M&M’s

Reageer