Skip to main content

Hii ik ben (12) en durf dit tegen niemand te zeggen drm zou ik jullie advies willen ??

ik ben denk ik 2 jaar geleden misbruikt door mijn neef die nu (16) is hij wilde toen tongzoenen en ik durfde geen nee te zeggen wie weet waar hij toe instaat was dus deet hij wilde meer maar NO WAY dat ik dat toe liet heb ik oprijd ingegrepen of te laat en wat zouden jullie doen in deze situatie ??

Hallo,

Zeg het. 
Meer niet, volwassen kunnen er veel meer mee dan dat jij er wat probeert uit te halen, als je het na 2 jaar nog weet moet je wel hulp vragen, hoe dan ook moet je het zeggen, tegen je ouders kan het wel raar zijn, heb je geen mentor ofzo? Iemand 18+ in ieder geval, in mijn geval zou ik hetzelfde hebben gedaan als jij, groetjez,

-flopflop13

Transparantie is hier belangrijk: ik snap dat het moeilijk is om te vertellen, maar als je er iets mee wilt doen zal je het toch aan iemand moeten vertellen. Je ouders, een vertrouwenspersoon, een psycholoog.

Een tongzoen tegen je wil in wordt in Nederland trouwens (ook) gezien als aanranding, wat betekent dat het een serieus strafbaar feit is. 

Kijk als hij iets doet tegen je wil ja dan werd je misbruikt. Maar het punt is dat jij geen nee zei, en hierdoor is het geen misbruik in mijn ogen want hij wist niet dat jij het niet wilde want jij zei geen nee. En wrm zou je neef ou wat aan doen? Jullie zijn familie rn anders kan je hetvaltijd nog aan je ouders vertellen.

Reageer