mijn zusje kleedt zich uitdagend

  • 19 December 2020
  • 9 reacties
  • 1813 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Ik heb een zusje van 13 en ze heeft vaak rokjes/jurkjes aan. Best aan de korte kant soms.

Maar nou is het zo dat ze als ze op de bank zit ofzo, dat ze dan gewoon met benen opgetrokken of met benen weid gaat zitten dat je haar slipje ziet. Ik weet niet waarom ze dit doet. Zou ze daar gewoon niet zo mee bezig zijn? Of doet ze dat express? Of zou het haar niks boeien? 


9 reacties

Hey, Het kan allemaal! We kennen je zusje hier niet haha. Vind je het vervelend? Ik kan me voorstellen dat het ongemakkelijk is. Wat ik zou doen is er als jullie alleen zijn  gewoon even aanspreken en vragen of ze dat doorheeft. Zonder oordeel ofz, gewoon even vragen. Misschien heeft ze het inderdaad niet door en was het niet de bedoeling. Ze zal het dan waarderen dat je het even zegt. Misschien boeit het er niet veel, maar zal ze het niet meer doen als je er iets van zegt. En als ze het express deed weet je dat ook gelijk. Sowieso als je het vervelend vindt kan je dat zeggen. Dat je er last van hebt ofz.

Meer kan je niet doen! Athans, je kan het ook tegen een van je ouders zeggen en vragen of een van hen dat wil bespreken. Wat jij wil.

 

helpt dit een beetje? Succes

groetjes

Reactie aangepast door De Kindertelefoon.

Hoezo is dit een probleem ze is je zusje ze is 13 ze wilt gwn thuis op haar gemak in de zetel chille zonder dat ze zich zorgen moet maken over waar jij je ogen laat heen kijken kijl gwn weg als het je niet bevalt. 

Ps TEACH BOYS NOT TO RAPE  NOT GIRLS HOW TO DRESS

 

Badge +1

Quote verwijderd door De Kindertelefoon.

@Cardii Doe eens ff rustig joh, hij vraagt gewoon iets. Je hoeft je niet meteen zo passive agressive te reageren. Ik ben het met je eens, maar ik vind dat je het op een andere manier had moeten zeggen. 

nu weer terug naar het topic; ik vind wel dat cardii gelijk heeft. Als zij na school gewoon comfortabel op de bank wilt liggen dan moet dat vind ik kunnen zonder dat jij daar naar zit te kijken. Ik snap wel dat je nu waarschijnlijk in deze fase zit en dit lastig voor je kan zijn. Maar ik denk niet dat ze dit expres doet

Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon.

@Anoniem personage

Als zij zo naar school gaat en dr broer stoort zoch dr al aan, dan kan ik wel raden wat ze op school denken.

Reputatie 2
Badge +3

Of ze doet het onbewust

of

ze doet het om mensen geil te maken

 

GROETJZ

Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon.

@Anoniem personage 

Tuurlijk moet ze gewoon comfy kunnen chillen maar ik ben het wel met de topic starter eens dat je je wel bewust moet zijn van wat je draagt (ik ga er iig niet vanuit dat een 13-jarig meisje dit expres zou doen). Als het goed is, hebben we allemaal geleerd hoe je een rokje/jurkje moet dragen. Misschien weet z'n zusje dat nog niet of is ze zich er gewoon niet van bewust. Maar als ze het thuis doet, is er ook een kans dat ze dit ergens anders ook doet. En dat is natuurlijk niet ideaal, niet iedereen hoeft te zien wat voor ondergoed je draagt.

Reputatie 1

Ik ben het helemaal eens met @Cardii 

Het maakt vrij weinig uit denk ik. Vooral als ze gwn thuis is. In het openbaar is dit jammer genoeg nog niet echt acceptabel maar het is haar leven. Ik zou me er geen zorgen over maken tbh.

wat een aparte reacties allemaal haha.

ik snap helemaal wat je bedoelt en ik snap ook dat je je hier best zorgen over kunt maken. als oudere broer wil je je zusje natuurlijk altijd beschermen. ik denk dat zolang ze het thuis doet er niks mis mee is. thuis is een veilige plek maar als ze het (bewust of onbewust maakt niet uit) doet op een andere plek bijv: op school of in de bus. dan kan dat leiden tot vervelende situaties die jij natuurlijk ook wil voorkomen. dus ik zou overwegen om er een keer met haar (of je ouders) over te praten. maar goed dat je zorgt voor je zusje :)

Reageer