Beantwoord

Mijn vriendinnen zullen me niet geloven

  • 6 November 2019
  • 7 reacties
  • 330 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Heyy! Ik heb een probleem, ik weet niet zeker of ik bi of lesbisch ben, maar dat maakt nu niet zo veel uit, het probleem is dat ik niet uit de kast kan komen naar mijn vriendinnen omdat ze een tijdje geleden in mijn dagboek gelezen hebben dat ik dacht dat ik een crush had op 1 van hen. Ik heb hun toen verteld dat dat niet zo was en dat ik op jongens viel maar dat is dus niet waar. Ik weet nu niet wat ik moet doen, want als ik ze vertel dat ik bi/lesbisch ben gaan ze natuurlijk denken dat ik wel een crush op haar had. Wat moet ik doen??

icon

Beste antwoord door Anonymous 8 November 2019, 00:28

Bekijk origineel

7 reacties

Maar dit ‘probleem’ zul je altijd hebben.  Zodra je laat weten dat je op vrouwen valt, denken alle vrouwen om jou heen : “heee, ik ben een vrouw, zou ze op mij vallen?”.

Je probleem is ook niet dat je vriendinnen je niet geloven. Ze zullen je juist wel geloven, want ze hebben het immers eerder in je dagboek gelezen. 
Dacht je echt dat jouw ontkenning zó overtuigend was dat ze helemaal verbaasd zullen zijn?  
Ik denk eerder dat ze hun schouders ophalen en zeggen “dat dachten we al lang”.

 

Reputatie 2
Badge +1

@Cajongen ja oké dat s wel waar maar toch ben k bang dat ze dan geen vriendinnen met me meer zouden willen zijn...

Joh, dan kom je toch gewoon even niet ‘uit de kast’  ?  

Ik vind het altijd zo dramatisch klinken, alsof je de hele wereld in spanning op die mededeling zit te wachten.  Terwijl in werkelijkheid de meeste mensen gewoon hun schouders ophalen en vooral met zichzelf bezig zijn. 

 

Als je ‘uit de kast’ wilt komen, wat wil je ze dan vertellen?

Ik ben waarschijnlijk bi maar misschien lesbisch en ik weet het trouwens niet zeker. 
Tsja.
Als jij een leuk vriendinnetje ontmoet en jullie zitten de hele dag aan elkaar te plukken, is het nog vroeg genoeg voor dit soort mededelingen (waarop je vriendinnen hoogst waarschijnlijk zegggen ‘ja, dat hadden we al door’). 

Voor hetzelfde geld wordt je volgende week 100% verliefd op een leuke jongen. 

 

 

 

Reputatie 2
Badge +1

@Cajongen oh nou sorry, ik zou het er gewoon graag met iemand willen over willen hebben. Ik snap zelf ook wel dat niet de hele wereld op die mededeling zit te wachten, ik doe het ook niet voor hun. 

Sorry. Ik zat gelijk in oplossingen te denken. 

Je zou eens wat kunnen vragen. Bijvoorbeeld of ze ‘bi’ iets vinden, of dat dat iemand is die niet kan kiezen … wat vinden ze er van?   Of: Wanneer ben je eigenlijk bi, wat vinden zij daar van? Als je zoent? Verliefd wordt? 

Het feit dat je het er over hebt betekent natuurlijk ook al dat je er geïnteresseerd in bent, maar het zijn ook gewoon echte vragen.

Ik denk dat je er niet te veel mee moet zitten. Je weet nog niet zeker wat je bent, maar je kan zeggen dat je waarschijnlijk lesbisch of bi bent. Ik denk niet dat je vriendinnen het heel erg vinden als je het gewoon zegt. En als ze dat denken, dan laat je ze het toch lekker denken, na een tijdje komen ze er toch wel achter dat het niet zo is. En als je er nog niet klaar voor bent, vertel je het gewoon later aan je vriendinnen maar al wel aan je ouders.

 

Groetjes Hannah

Reputatie 2
Badge +1

@Cajongen @hannah tnx, ik ga maar n beetje rondvragen ofzo, komt goed!

 

Reageer