Skip to main content
Vraag

mijn seksualiteit?

• July 13, 2020
  • 3 reacties
  • 143 Bekeken

Hoi,

ik ben lara en 13 (eind deze maand) 14. Ik twijfel dagelijks en eigenlijk bijna elk uur op welk geslacht ik val. ik heb nog nooit gevoelens gehad voor een jongen maar wel voor meisjes. Ik heb dit vorig jaar (niet met opzet) aan mijn ouders “verteld” (het stond in mijn dagboek.) Ze zeiden dat ik veels te jong was om hierover te denken en dat het een zonde is. We zijn christelijk orthodox en zijn dus streng gelovig. 

dit is zeker wel een onderdeel van mijn onzekerheden en vragen. 

Nu is mijn vraag, wat moet ik doen?! moet ik naar imenad toestappen en het vertellen of het toch maar zelf uitvogelen? 

3 reacties

• July 13, 2020

Ik snap je ouders op zich wel. Je bent nog best jong dus het is idd misschien nog wat vroeg om meteen te stellen dat de lesbisch bent. Misschien praat ik er veel te makkelijk over als hetero, maar ik zou er niet zo over piekeren. Wacht gewoon af tot je een keer echt verliefd wordt (ongeacht of het een jongen of meisje is), dan weet je het zeker.

Groetjess:kissing_heart:

• July 14, 2020

Hoi

Je mag alle tijd nemen om te achterhalen op wie je valt. In principe hoef je dit niet eens zeker te weten; door het leven gaan zonder 100% zekerheid te hebben rond je geaardheid kan gewoon :slight_smile:  

Sommigen weten op jonge leeftijd al op wie ze vallen, terwijl dat voor anderen weleens een tijdje zoeken, en soms niet vinden, kan zijn. Praat je hier echter graag over, zou je naar een vriend(in) toe kunnen die je vertrouwt. Een vertrouwenspersoon of familielid die hiervoor open staat is ook een optie. 

Ken je Jong&Out? Da’s een gezellig platform waar je met leeftijdsgenoten kan praten over je geaardheid, gender, enzovoort. Misschien dat je daar wel een maatje vindt waarmee je dit onderwerp kan bespreken. Bellen of chatten met de Kindertelefoon is ook altijd een optie. 

Gr. Kenshin

• July 14, 2020

Hoi!

Je bent misschien nog wat te jong om echt te kunnen zeggen dat je je lesbisch bent of niet. Maar je kan er natuurlijk altijd aan denken. Als het je echt dwars zit kan je het altijd aan iemand vertellen, dat helpt misschien wel :))

En verder gaat dit een beetje hard klinken, maar ik zou niet weten hoe ik het anders moet zeggen: als je geloof jou tegenzit om te kunnen zijn wie je bent/wilt zijn weet ik niet of het de goede weg gaat zijn in je leven.

Wees vooral wie je bent, en laat een geloof of je ouders je daar niet mee bemoeien! De wereld is vrij genoeg.

Succes!