Skip to main content
Vraag

mijn beste vriendin is verkracht en zwanger!!

• September 20, 2025
  • 4 reacties
  • 1020 Bekeken

Ster
Forum|alt.badge.img+1

Hallo mensen,

het gaat niet goed met mij en ook absoluut niet met mijn vriendin.  Ik zal vertellen wat er gebeurt is:

mijn  vriendin had op scouting een jongen ontmoet. Hij was heel aardig (zegt ze) ze gingen heel veel dingen met elkaar doen dan afgelopen 2 maanden. Ze hadden dan ook verkering. Maar ze wou het al uitmaken omdat hij altijd boos ging doen en ze voelde zich niet meet helemaal gelukkig bij hem. Maar toen ze het uitmaakte werd hij boos en heeft hij haar verkracht. 
dat is anderhalfe week geleden gebeurt.

ze heeft het mij drie dagen geleden verteld. Ik steun haar en ga ook niet zomaar onze vriendschap opgeven. Ik heb haar gezegd dat we wel een zwangerschaps test moesten doen voor de zekerheid. Eerst wou ze dat niet maar uiteindelijk wel. We gingen naar mijn huis want ik wit dat mijn moeder altijd eentje had voor de zekerheid en die heeft ze gebruikt. Het bleek dat ze zwanger was. Ze moest heel hard huilen en kreeg volgens mij bijna een paniek aanval. Ze zei dat ze het aan absoluut NIEMAND wou vertellen. Ik zei dat dat wel moest want ze kan het niet voor haar ouders verborgen houden, maar ze wil het echt niet. 
dit is heel moeilijk voor haar.

maar eigenlijk ook voor mij ik wil niet egoïstisch zijn maar ik ben eigenlijk heel erg geschrokken en ben ook best verdrietig voor mijn vriendin. Die jongen die haar heeft verkracht is nergens te bekennen ( ook niet op scouting) en mijn vriendin is bang dat ze hem tegen komt dus ze durft ook niet naar buiten.

ik weet niet wat ik moet doen! 
moet ik het aan iemand vertellen of ben ik dan een slechte vriendin? En hoe moeten ik/zij hier mee om gaan.

Ster.

4 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • September 20, 2025

hoii ​@Ster  het spijt me echt dat je vriendin verkracht is ik zou aangifte doen en bijvoorbeeld de politie een foto van hem op internet  laten  zetten om hem te zoeken en blijf je vriendin goed steunen en rustig samen met haar naar buiten te gaan en ik denk dat het wel beter is als ze het tegen iemand zegt bijvoorbeeld haar ouders en goed bespreken of ze het kind wilt houden of niet. en als ik jou was zou ik het tegen niemand zeggen want als zei erachter komt heeft ze niemand meer en nee je bent niet egoïstisch .

Liefs N

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • September 21, 2025

Ten eerste wat een verhaal en wat erg Wat die jongen heeft gedaan.

Maar ze moet naar de politie gaan voor verkrachting. 

En ik ga er van uit dat ze het kindje niet wil dus moest ze of de morning afterpil slikken of abortus doen 

Maar 1ding  ze moet wel.proberen haar leven weer op te pakken .

Maar ga zo snel mogelijk naar de politie dan word hij aangepakt en kan zei ook weer over straat 

Anna_KT
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • September 21, 2025

Hoi ​@Ster 

Heel goed van je dat je dit vertelt! Wat een nare situatie voor je vriendin, we kunnen ons goed voorstellen dat dit voor jou ook een hele lastige situatie is. Onthoud dat jullie er niet alleen voor staan. Je kunnen bijvoorbeeld samen  met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als jullie anoniem het verhaal willen delen of samen met de Kindertelefoon willen kijken hoe om te gaan met deze situatie. Ook kan je voor hulp of ondersteuning anoniem contact opnemen met het Centrum voor Seksueel Geweld via 0800-0188 of www.centrumseksueelgeweld.nl.

Veel sterkte!

Anna (De Kindertelefoon) 

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • September 25, 2025

Dit is heel heftig en het is normaal dat je je geschrokken en verdrietig voelt 😢. Wat er met je vriendin is gebeurd is niet haar schuld, en het is heel belangrijk dat ze nu veilige hulp krijgt.

Het is helemaal geen teken van een slechte vriendin als je dit aan een volwassene vertelt. Iemand die kan helpen, zoals een ouder, vertrouwenspersoon op school, huisarts of een instantie zoals Slachtofferhulp, kan zorgen dat ze de medische en emotionele hulp krijgt die ze nodig heeft.

Wat je nu kunt doen: blijf bij haar en luister zonder oordeel, zorg dat ze veilig is, noteer eventueel wat er is gebeurd (datum, tijd, wat ze vertelt) voor hulpverleners of politie, en zoek zelf ook steun bij een volwassene die je vertrouwt, zodat je dit niet alleen hoeft te dragen.

💛 Het belangrijkste is dat jullie allebei veilig zijn en professionele hulp krijgen. Jij doet het juiste door bezorgd te zijn en hulp te zoeken.

xx liefs Wolf 🐺