Vraag

met pil maar zonder condoom, veilig genoeg?


  • Anonymous
  • 0 reacties

Is het veilig genoeg om alleen de pil te slikken en dan geen condoom te gebruiken?


11 reacties

Hallo Verax :)

Het is slim om een condoom te gebruiken tot bewezen is dat diegene waarmee je seks hebt geen SOA heeft.

-TheMightySlayer <3

Heey,

Als je de pil goed gebruikt, ben je erg goed beschermd tegen zwangerschappen. Minder dan 1% wordt zwanger tijdens correct gebruik van de pil. Maar als je de pil niet correct gebruikt of ‘m bijvoorbeeld eens vergeet gaat de betrouwbaarheid eraan.

Ook beschermt de pil NIET tegen soa’s. De combinatie pil + condoom is het beste. Zo ben je beschermd tegen soa’s en zwangerschappen (ook als een condoom bijvoorbeeld eens scheurt).

 

Lees jezelf maar eens in: Bron

Groetjes:kissing_heart:

Hey @Verax .

Ik ben het eens met @TheMightySlayer . Het is altijd verstandiger om een condoom erbij te gebruiken.

 

Nee, dat kan geen kwaad. Het is juist betrouwbaarder om dat te doen, omdat je dan meer dagen achter elkaar de pil (of ring of pleister) gebruikt. Let op: als je regelmatig je stopweek overslaat, kun je last krijgen van tussentijds bloedverlies (doorbraakbloeding).

De reactie hierboven komt van de website van sense.

Hier onder staat de link van de site.

https://sense.info/nl/condoom-pil-en-meer/pil#:~:text=Nee%2C%20dat%20kan%20geen%20kwaad,van%20tussentijds%20bloedverlies%20(doorbraakbloeding).

Hopelijk is het een beetje duidelijk.

Maar de pil beschermt zoals @xLisa  en @TheMightySlayer  al zei niet tegen soa's

Groetjes gebruiker c 

 

Heey,

Als je de pil goed gebruikt, ben je erg goed beschermd tegen zwangerschappen. Minder dan 1% wordt zwanger tijdens correct gebruik van de pil. Maar als je de pil niet correct gebruikt of ‘m bijvoorbeeld eens vergeet gaat de betrouwbaarheid eraan.

Ook beschermt de pil NIET tegen soa’s. De combinatie pil + condoom is het beste. Zo ben je beschermd tegen soa’s en zwangerschappen (ook als een condoom bijvoorbeeld eens scheurt).

 

Lees jezelf maar eens in: Bron

Groetjes:kissing_heart:

Ja ik dee het heel lang met de pil en condoom . Maar zonder is gewoon zoveel fijner. Maar wil gewoon echt niet zwanger worden😅

Er zijn ook nog andere alternatieven hè. Spiraaltje bijvoorbeeld. Kijk maar eens op deze site: Anticonceptie keuzehulp. Maar dan ben je weer niet beschermd tegen soa's:rolling_eyes: . Als jullie alleen met elkaar seks hebben, kunnen jullie beide een soatests doen om zo zeker te zijn dat jullie beide schoon zijn.

‘T is een lastig dilemma hoor. Gewoon eens goed over nadenken voor jezelf. Desnoods bespreek je het ook met je vriendje, ouders of huisarts.

Ik mag geen spiraaltje van mijn huisarts hij zegt dat dat neit verstandig is

Hey ik heb 2 jaar lang met mijn vriendin seks gehad en een aantal andere meiden terwijl ze alleen aan de pil waren. Ik ben er van overtuigt dat de kans op zwangerschap echt heel klein is.

Beide bieden niet echt 100% omdat een condoom kan scheuren en de pil moet ingenomen zoals beschreven want 1x vergeten kan genoeg zijn om alles te verstoren alsook is de pil vrij kostelijk voor een jong meisje.

Beiden bieden ook geen 100% bescherming tegen een soa omdat AIDS bv door lichaamssappen wordt overgedragen dus ook bij het zoenen, herpes is een koortslip dus dat kan ten alle tijden overgedragen worden en ook bij orale seks zijn alle SOA's zeer overdraagbaar 

Beide bieden niet echt 100% omdat een condoom kan scheuren en de pil moet ingenomen zoals beschreven want 1x vergeten kan genoeg zijn om alles te verstoren alsook is de pil vrij kostelijk voor een jong meisje.

Beiden bieden ook geen 100% bescherming tegen een soa omdat AIDS bv door lichaamssappen wordt overgedragen dus ook bij het zoenen, herpes is een koortslip dus dat kan ten alle tijden overgedragen worden en ook bij orale seks zijn alle SOA's zeer overdraagbaar 

Hallo taylor ik ben 16 jaar en ik val op transgender meiden die nog een penis hebben. Reactie aangepast door De Kindertelefoon ivm forumregels 6 en 7

Hoi Rikdeman, 

welkom op dit forum! Maar het is hier niet toegestaan om contactgegevens uit te wisselen.

ik zou je willen verzoeken de forumregels te lezen, daar staat alles in wat wel en niet is toegestaan en waarom.

Beide bieden niet echt 100% omdat een condoom kan scheuren en de pil moet ingenomen zoals beschreven want 1x vergeten kan genoeg zijn om alles te verstoren alsook is de pil vrij kostelijk voor een jong meisje.

Beiden bieden ook geen 100% bescherming tegen een soa omdat AIDS bv door lichaamssappen wordt overgedragen dus ook bij het zoenen, herpes is een koortslip dus dat kan ten alle tijden overgedragen worden en ook bij orale seks zijn alle SOA's zeer overdraagbaar 

Anticonceptiepil valt volledig onder de basisverzekering voor meiden onder 18. Van 18 tot 21 wordt dit ook vergoed maar moet je wel eigen risico betalen.

Zorgwijzer.nl

Reageer