Vraag

Mentor vertellen?

  • 25 August 2018
  • 15 reacties
  • 896 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi! Ik zit al een tijdje ergens mee en ik weet niet zo goed wat ik moet doen.. Dus hierbij mijn verhaal:)
Ik val op meisjes, en ik zit er al best wel lang mee:( Ik zit er zo erg mee.. De enige die het weten zijn 3 vriendinnen, en het meisje die ik leuk vind. Ik heb het dat meisje verteld en ze reageerde erg goed? Ze vindt mij niet leuk maar ze heeft me goed geholpen! We praten ook soms erover en dat is erg fijn! Maar nu dus het ding; Ik zit de laatste tijd heel slecht in mijn vel.. Ik zit erover te denken om dit allemaal aan mijn mentor te vertellen... Ik denk dat zij mij heel goed kan helpen en het lijkt me gewoon ontzettend fijn om er met haar over te praten! Zeker nu ik in mijn examenjaar zit.. Is dit raar? Ik ben erg bang dat ze het aan mijn ouders gaat vertellen:( Of dat ze het doorverteld aan andere mensen. Of mag ze dat niet doen als ik zeg dat ik dat echt niet wil?
Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen?
xx Aimee

15 reacties

Ik vind dat je ouders het ook moeten weten, uiteindelijk komen ze er toch wel achter, dan kun je met je ouders bepalen tegen wie je het nog meer gaat zeggen❤️ xx
Dat is dus het probleem.. Dat durf ik echt niet:( Daarom wilde ik liever eerst praten met mijn mentor?
En ik vertel het ze ook wel uiteindelijk.. Maar daar ben ik nu nog niet klaar voor?
Dat is dan erg verstandig, maar misschien kan je mentor je dan helpen om het aan je ouders te vertellen ofzo??
Je kan ook met "Soortgenoten" praten via jong&out, daar zit ik zelf ook op ik val namelijk op jongens en ben nog voor niemand out. Ze hebben alleen wel ter controle een foto van je id nodig, ze doen er niks raars mee maar ze willen dat iedereen wel echt is wie die zecht dat ie is. Hier kan je verhalen van andere vinden en tips & misschien wel in contact komen met meiden die jij leuk vind
Hoi

Je valt op meisjes. Wat fijn dat het meisje waar jij gevoelens voor had positief reageerde. De verliefdheid was niet wederzijds, dat kan gebeuren, maar alvast goed dat jullie erover kunnen praten.

Als je denkt dat dit met je mentor delen je zal helpen, kan je dat zeker doen. Ik vermoed dat dit iets is wat tussen je mentor en jou kan blijven.

Je ouders inlichten hoef je alleen maar te doen als je er zelf klaar voor bent. Vertrouw je je mentor? Vermoed je dat ze jouw wil zal respecteren?

Groetjes
Kenshin
Jaa! Ik vertrouw haar heel erg! En ik weet zeker dat ze me respecteerd!?
In dat geval is het vast fijn dit met haar te delen.
Hoi! Super knap van je dat je het al aan je vriendinnen en je crush hebt verteld! Ik snap dat je het ook aan je mentor wil vertellen. Als je haar vraagt om het niet aan iemand anders te vertellen omdat je daar nog niet klaar voor bent, Zou ze dat niet mogen doen.

@Cxxxx
Ik vind het een beetje belachelijk dat je LBGTQ+ "Soortgenoten" noemt. Volgens mij is de hele mensheid 1 soort. Homo zijn betekent niet meteen dat je geen mens meer bent ofzo. Ik heb het heel lastig met dat ik gay ben. Minstens 70% van mijn klas is hardstikke homofobisch en ik weet dat ze me niet gaan accepteren voor wie ik ben. Ik snap dat je het waarschijnlijk niet zo bedoeld, maar toch wou ik dit even kwijt.
Zeker vertellen tegen je mentor als je je daar fijn bij voelt. Je kan je mentor daarbij vertellen dat je ouders het nog niet weeten en jij dat lastig vind. Ze gaat sta dan(neem ik aan) niet vertellen. Zij kan je vervolgens wel helpen met je op je gemak te stellen zodat je het toch Ana je ouders kan vertellen wand ik denk dat dat een belangrijke stap is in het volledig acepteeren van je geaardheid❤️

Fijn dat je vriendin er zo goed op reageerde❤️

Veel suc6 en plezier❤️
Bedankt voor jullie reacties!✨ Super fijn om allemaal te lezen!?
Je moet zelf bepallen of je het tegen je mentor wilt vertellen. Voel je je daar fijn bij of wil je het echt heel graag kwijt dan zou ik het doen. Als je het liever niet wil dan moet je het niet doen.
Ik snap jou zo ontzettend goed! Ik zat hier zelf een maand geleden ook nog mee. Wat ik deed was:

Een dag vaststellen waarop je het gaat zeggen. Ik werd al ziek van de spanning een week voor die dag. Maar ik vond het zo akward toen ik het vertelde aan mn best vriendin, maar het voelde zooooo fijn.

Je zal het ooit moeten vertellen, ik wil je niet opdringen. Maar misschien help dit jou wel, net als bij min dat deed.
Je kan het best je ouders het eerst vertellen ik snap dat je dit spannend vind maar je ouders hebben het waarschijnlijk al lang door en wachten tot je het verteld ouders zijn niet dom en hebben een erg goed instinct van hun kinderen de volgende stap is de mentor je ben het meest op school en het is belangrijk dat je mentor het wel weet als je nu njet lekker in je vel zit en je zit in het examen jaar heb je een groot probleem want dan ga je het geheid verkloten zeg het gewoon en vertrouw me je ouders en je mentor zullen je altijd respecteren hoe je bent en zal zijn uiteindelijk moet je natuurlijk zelf beslissen maar ik raad je wel aan om het te zeggen

Succes
Hey

Als het goed heeft jou mentor zwijgplicht dat betekent dat zij er met niemand over mag praten totdat jij hier toestemming voor geeft. Inprinciepe hoef je hier dus niet bang voor te zijn.

Succes, je weet

Reageer