Vraag

Masturberen

  • 13 April 2019
  • 9 reacties
  • 1229 Bekeken

Badge
Is het normaal om als 13 jarige al te masturberen??

9 reacties

Hoi

Het is niet ongewoon om op je dertiende te masturberen. De een voelt hier vroeger een verlangen naar dan de ander, en dat is heel normaal. Bepaalde hormonen kunnen je het verlangen naar masturberen bezorgen, en deze hormonen spelen vaak een rol tijdens de puberteit 🙂

Groetjes
Kenshin
Nee hoor, super normaal zelfs. Als JIJ het zelf fijn vind mag je het gewoon lekker doen.
Hey!

Zoals bovenstaande reacties al aangeven, ja, het is perfect normaal om op je dertiende te masturberen. Rond je dertien jaar ongeveer begint de puberteit, en daarmee ook de hormonen. Door die hormonen word jij nieuwsgierig naar seksualiteit en zal ook dit verlangen ontstaan.
Als je nog wat meer info wilt over puberteit&seksualiteit, of over masturberen, dan kun je zeker hier eens kijken.

Groetjes
Lot
Badge
Oh oké dankjewel
Het is zéker normaal, ik begon met aftrekken toen ik 11 was.
Je bepaald zelf wat normaal is. De ene is er eerder bij dan de ander. Het zijn gewoon hormonen en het is normaal dus maak je er geen druk om
Het is heel normaal hoor. Ik begon al eerder dan mijn 13e!
Geen idee als het normaal is maar ik trek mij ook al af en moet nog 13 worden...denk dat leeftijd niet uitmaakt als je het maar lekker vindt....heb altijd een edol..en edal...lijkt mij wel lekkerder om afgetrokken/ gevingerd te worden..dan bij jezelf te doen..denk jij dat ook
Je doet het gwn waneer je zelf wil

Reageer