Vraag

mag ik neuken?

  • 5 January 2021
  • 10 reacties
  • 873 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

mag ik neuken ik ben 14 jaar


10 reacties

Badge

Volgens mij wel, want je kan op je 14de ook al condooms kopen.

Reputatie 3
Badge +3

Ja, het mag denk ik want waarom niet.

Ja je mag seks hebben op je 14e (mag ook eerder maar ik raad het niet aan)

Reputatie 2
Badge +1

tuurlijk mag dit als jij er al klaar voor bent waarom niet

Badge

Is er een leventijd  waaronder je geen condooms mag kopen?

 

Is er een leventijd  waaronder je geen condooms mag kopen?

 

Er zit geen wettelijke minimum leeftijdsgrens aan het kopen van condooms.

https://www.condoom.nu/blog/hoe-oud-moet-je-zijn-om-condooms-te-kopen

Groetjes,
Simply Me

mag ik neuken ik ben 14 jaar

Vanaf de leeftijd van 16 jaar heb je 'seksueel zelfbeschikkingsrecht'.  

Dat betekent dat je vanaf 16 jaar: 

  • voor de wet oud genoeg bent om toestemming te geven voor seksueel contact 
  • seks mag hebben met iedereen die 16 of ouder is, op voorwaarde dat jullie dit beiden willen 

Wie jonger is dan 16 kan volgens de wet geen toestemming geven tot seksuele handelingen.  

Wie bij een min-16-jarige een seksuele handeling betrekt pleegt volgens de wet een misdrijf.

Als er geen groot leeftijdsverschil is en het blijkt dat jongeren met onderlinge toestemming seks hadden, dan zal in de praktijk wellicht geen straf of maatregel worden opgelegd. 

https://www.allesoverseks.be/vanaf-welke-leeftijd-mag-ik-seks-hebben

Groetjes,
Simply Me

 

Volgens de wet weet ik niet…

Maar als jullie er allebei mee instemmen lijkt me dat wel oké.

Bron: www.leeftijdsverschil.nl (waarschijnlijk is de originele tabel wat duidelijker dan het kopie, dus kijk daar zelf maar eens).

 

Waar deze tabel voor jou dus eigenlijk op neerkomt, is dat je officieel nog geen seks mag hebben. Echter als je met iemand tussen de 12 en de 18 seks hebt (wat dus officieel verboden is), is het niet per se ontuchtig. Maar als er een klacht komt, bijvoorbeeld ouders die dit niet willen, kan je wel worden vervolgd.

Jongste in relatie

Oudere in relatie Seksuele relatie? Opmerkingen
Categorie 1:
onder de 12 jaar
(minderjarig)
Elke leeftijdscategorie Absoluut verboden. Maximumstraf oudere: 12 jaar gevangenisstraf.
Categorie 2:
12, 13, 14, 15 jaar
(minderjarig)
Categorie 2:
12, 13, 14, 15 jaar
(minderjarig)
Wettelijk zelfs op consensuele basis verboden. Echter…

 

… als er sprake is van een normale geestelijk gelijkwaardige relatie-context wordt het door de wetgever niet als ontuchtig gezien.

Seks met leeftijdsgenootjes is strafbaar maar wordt niet altijd als ontuchtige handeling aangemerkt. Er wordt pas vervolgd als er een klacht wordt ingediend. Het zogenaamd klachtdelict.

 

De voogd of ouder voor is verantwoordelijk voor de jongste. Zij kunnen ongewenste contacten verbieden of beperken.

Categorie 2:
12, 13, 14, 15 jaar
(minderjarig)
Categorie 3:
16 jaar en 17 jaar
(minderjarig)
Wettelijk zelfs op consensuele basis verboden. Echter…

 

… als er sprake is van een normale geestelijk gelijkwaardige relatie-context wordt het door de wetgever niet als ontuchtig gezien.

Seks met leeftijdsgenootjes is strafbaar maar wordt niet altijd als ontuchtige handeling aangemerkt. Er wordt pas vervolgd als er een klacht wordt ingediend. Het zogenaamd klachtdelict.

 

De voogd of ouder voor is verantwoordelijk voor de jongste. Zij kunnen ongewenste contacten verbieden of beperken.

Categorie 2:
12, 13, 14, 15 jaar
(minderjarig)
18 jaar en ouder
(meerderjarig)
Zelfs op consensuele basis verboden. Maximumstraf oudere: 8 jaar gevangenisstraf.
Categorie 3:
16 jaar en 17 jaar
(minderjarig)
Categorie 3:
16 jaar en 17 jaar
(minderjarig)
Op consensuele basis toegestaan. De voogd of ouder voor is verantwoordelijk voor de jongste. Zij kunnen ongewenste contacten verbieden of beperken.
Categorie 3:
16 jaar en 17 jaar
(minderjarig)
18 jaar en ouder
(meerderjarig)
Op consensuele basis toegestaan. De voogd of ouder voor is verantwoordelijk voor de jongste. Zij kunnen ongewenste contacten verbieden of beperken.
Categorie 4:
18 jaar en ouder
(meerderjarig)
18 jaar en ouder
(meerderjarig)
Op consensuele basis toegestaan.

 

 

Reputatie 2
Badge +1

je ma

Reageer