Skip to main content

Mijn naam is Amber en ik stopte pas met bedplassen toen ik ongeveer 8 jaar was. Helaas is het weer begonnen toen ik 11 was tot mijn 12e. En nu ik 14 ben doe ik net alsof ik nog in bed plas omdat ik het stiekem soms best lekker en gemakkelijk vind. Maakt dat mij heel gek ?

Ik vind het niet heel gek dat je het best wel gemakkelijk vind. Zoals wel meerdere bedplassers hier op het forum geven wel eens toe dat als ze 's ochtends nog wel eens wat langer in bed liggen ze soms ook wel bewust in hun luiers plassen. Ik doe dit zelf ook dus ik begrijp jouw gevoel ook wel erg goed. En natuurlijk het is misschien wel een beetje gek... Maar het is onschuldig en als jij je er goed bij voelt... dan maakt het het helemaal niks uit! Doe wat je fijn vindt 👍


Dank je wel voor je reactie, ja het is best makkelijk inderdaad. Maar ik gaf al een beetje toe dat ik het makkelijk zou kunnen ophouden maar er dus voor kies dat niet te doen. Daarom word ik soms ook wel droog wakker en plas ik dan in de luier zodat ik er niet uit hoef.

Als jij bewust in je luier plast doe je dat dan alleen wanneer die al nat is? Of ook wel als die droog is en je geen zin hebt om eruit te gaan?


Meestal is mijn luier al nat. Ik heb bijna nooit een droge nacht. Maar soms plas ik ook wel in een droge luier soms ook nog voordat ik ga slapen. Ik weet niet waarom maar ik wordt rustig ofzo als ik geplast hebt en de luier is dan ook lekker warm en dan kan ik lekker in slaap vallen. En in de ochtend is het ook wel fijn ik hoef mijn warme bedje niet uit en kan lekker rustig wakker worden. Het is niet dat ik altijd voor het slapen gaan in mijn luiers plas maar als ik nat ben in de ochtend plas ik er altijd nog een beetje extra in. Ik weet niet of ik dit ook zal doen als ik droog wakker wordt... 

Liefs Linne 😘 


Wat jij net zegt heb ik dus ook, als ik in mijn luier plas krijg ik daar gewoon een veilig gevoel van. Kan het moeilijk omschrijven maar het voelt gewoon goed als ik het kan laten gaan.


Maar ik gaf al een beetje toe dat ik het makkelijk zou kunnen ophouden maar er dus voor kies dat niet te doen. Daarom word ik soms ook wel droog wakker en plas ik dan in de luier zodat ik er niet uit hoef.

 

Heb je nou nog wel of niet meer last van bedplassen @Ambertje?  Anyway om antwoord te geven op je vraag: naar mijn mening maakt dat jou niet gek, wel vind ik het apart haha mocht ik er ooit vanaf komen dan zou ik het niet gaan faken haha

 


Misschien is het een soort geborgenheid die je zoekt? Een veilig gevoel of een gevoel van controle afgeven wat je in je dagelijkse leven misschien mist en zo somehow op een rare manier kan controleren?

Ik weet het ook niet, ik het weet niet anders als dat ik niet wakker wordt in de nacht. In de ochtend blijf ik af en toe liggen en laat het lopen. De luier is dan immers toch al nat dus veel maakt dat in mijn hoofd niet meer uit.

Zoals ook al gezegd doe je er niemand kwaad mee, doe gewoon what ever makes you happy zou ik zeggen. Misschien moet je er wel voor zorgen dat je ouders er niet achter komen, niet dat ze je de luiers dan nog weg nemen..

Groetjes en liefs!

 


Reageer