Skip to main content
Vraag

Luiers naar school dragen?

• November 26, 2025
  • 3 reacties
  • 291 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hallo. 

Ik ben 14 jaar en zin in de 4e van de middelbare. Ik merk dat ik het fijn vind om luiers te dragen en er ook in te plassen als ik moet. Nou wil ik dit ook eens op school proberen, maar be bang dat mensen het zullen zien en er iets over zullen zeggen / me zullen pesten.

Heeft iemand tips / ervaring.

Alvast bedankt

3 reacties

hoi1122334455
Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • November 27, 2025

@NotMe711 
Hoi! Ik begrijp helemaal hoe je je voelt, want ik heb zelf ook ervaring met het dragen van luiers op school. Ik ben 14 en zit in de 4e van de middelbare, dus ik weet hoe spannend het kan zijn om iets te doen wat anderen misschien niet begrijpen.  

Voor mij werkt het zo: ’s ochtends trek ik een schone luier aan voordat ik naar school ga. Het voelt zacht en stevig tegelijk, en het geeft me een soort geruststelling dat ik beschermd ben voor de hele dag. Tijdens de lessen merk ik er eigenlijk weinig van; de luier blijft op zijn plek en ik kan gewoon bewegen en concentreren.  

Wat ik heb geleerd is dat kleding echt helpt. Loszittende broeken, sportbroeken of joggingbroeken zorgen ervoor dat de luier niet opvalt, zelfs als je moet gymmen of rennen op het schoolplein. Lange T-shirts of truien die net over de heupen vallen helpen ook om alles netjes te verbergen.  

Ik heb ook een vriendin die mij steunt. Soms helpt zij me met verschonen als het nodig is, en dat geeft zoveel rust. Ze oordeelt niet en begrijpt precies hoe ik me voel. Het voelt veilig om iemand te hebben die je vertrouwt, vooral als je bang bent dat anderen zouden reageren.  

Mijn tip: begin rustig. Je hoeft niet meteen alles te doen waar je bang voor bent. Draag de luier gewoon een dag zonder dat iemand het weet, kijk hoe het voelt, en vertrouw op kleding en eventueel steun van een vriend(in). Het helpt ook om van tevoren te bedenken hoe je naar de wc gaat en waar je veilig kunt verschonen als dat nodig is.  

Voor mij voelt het dragen van een luier op school echt als een geheim stukje veiligheid. Het geeft comfort en rust, en met de juiste voorbereiding en kleding hoeft niemand het te merken. Het is spannend, maar zeker te doen!

hoi1122334455
Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • November 27, 2025

@NotMe711 

Hoi!  

Ik begrijp helemaal hoe je je voelt, want ik heb zelf ook ervaring met het dragen van luiers op school. Ik ben 14 en zit in de 4e van de middelbare, dus ik weet hoe spannend het kan zijn om iets te doen wat anderen misschien niet begrijpen.  

Voor mij werkt het zo: ’s ochtends trek ik een schone luier aan voordat ik naar school ga. Het voelt zacht en stevig tegelijk en geeft me een soort geruststelling dat ik beschermd ben voor de hele dag. Tijdens de lessen merk ik er eigenlijk weinig van; de luier blijft op zijn plek en ik kan gewoon bewegen en concentreren.  

Wat ik heb geleerd is dat kleding echt helpt. Loszittende broeken, sportbroeken of joggingbroeken zorgen ervoor dat de luier niet opvalt, zelfs als je moet gymmen of rennen op het schoolplein. Lange T-shirts of truien die net over de heupen vallen helpen ook om alles netjes te verbergen.  

Ik heb ook een vriendin die mij steunt. Soms helpt zij me met verschonen als dat nodig is, en dat geeft zoveel rust. Ze oordeelt niet en begrijpt precies hoe ik me voel. Het voelt veilig om iemand te hebben die je vertrouwt, vooral als je bang bent dat anderen zouden reageren.  

Mijn tip: begin rustig. Je hoeft niet meteen alles te doen waar je bang voor bent. Draag de luier gewoon een dag zonder dat iemand het weet, kijk hoe het voelt, en vertrouw op kleding en eventueel steun van een vriend(in). Het helpt ook om van tevoren te bedenken hoe je naar de wc gaat en waar je veilig kunt verschonen als dat nodig is.  

Voor mij voelt het dragen van een luier op school echt als een geheim stukje veiligheid. Het geeft comfort en rust, en met de juiste voorbereiding en kleding hoeft niemand het te merken. Het is spannend, maar zeker te doen!

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • January 13, 2026

@hoi1122334455 & ​@NotMe711 

medisch of fetisch? Maar vind je fijn om op school te dragen? Of juist liever niet (als niet hoefde)?