Skip to main content
Vraag

Leeftijdsverschil 13/17

• October 5, 2020
  • 7 reacties
  • 672 Bekeken

Hoi iedereen!

Ik ben 17 en een meisje van 13 vind mij leuk en wilt ook seks met mij. Ze woont dichtbij en is nog  maagd. Ik ben al wat meer ervaren en weet dus ook hoe ik hier veilig mee om kan gaan. 

De vraag is of het oke is voor mij om een relatie te nemen en seks te hebben met een 13 jarig meisje als ik 17 ben. Ik kan me zelf ook voorstellen dat het gezien kan worden als een te groot leeftijdsverschil, daar ben ik het enigzins ook mee eens, maar we willen het beiden wel. 

Kan ik het gewoon doen of moet ik het laten zitten?

alvast bedankt

7 reacties

• October 5, 2020

Hee Vince, 

Je hoeft je totaal geen zorgen te maken om het leeftijdsverschil, liefde kent immers geen leeftijd. Je kan gewoon rustig een relatie met haar nemen, maar wacht wel met het hebben van seks, dat is mijn advies tenminste. 13 is een jonge leeftijd voor het hebben van seks, ze kan hier later spijt van krijgen dus laat haar goed nadenken erover!

• October 5, 2020

Hee Vince,...

Bedankt voor je reactie! ik denk indd dat ze er eerst echt zeker over moet zijn. 

• October 5, 2020

Ik vind het leeftijdsverschil persoonlijk te groot.

You know te rule;   ½  X + 7           X = leeftijd natuurlijk

dus ½ * 17 +7 = 15,5         Voor zeventienjarigen geldt dus een minimum leeftijd van 15,5:stuck_out_tongue_winking_eye:

• October 5, 2020

Officieel mag het wel omdat je 17 bent maar als je 18 wordt je het strafbaar omdat je dan een volwassen bent en dat meisje is nog een kind dan

• October 6, 2020

Ja, ik vind het leeftijdsverschil ook ietsjes te groot.

jij bent als 17 en zij is nog een jonge meid van 13. 

als je het zou doen met haar, zou ik het persoonlijk zelfs een beetje onverantwoordelijk vinden ofs. 

En denk er ook aan als jullie iets zouden hebben en je word 18 dat het nog wel veel problemen kan opleveren. Waarschijnlijk heb je hier al over nagedacht, maar ik zeg het toch even. 

• October 7, 2020

Het is sws al niet toegestaan om seks te hebben met iemand onder de 14 en je bent 17 bijna volwassen en dan wil je evt zon jong meisje nemen das een beetje erg raar vindt je niet.

• October 7, 2020

Hallo Vince :)

Je mag gewoon een relatie met haar hebben. Ik raad je wel aan om inderdaad nog even te wachten met seks tot dat ze er echt zeker over is. Qua leeftijdsverschil, het is misschien een redelijk groot leeftijdsverschil maar liefde is belangrijk! :)

-TheMightySlayer <3