Skip to main content

lang geleden seksueel misbruikt door neef

• January 21, 2022
  • 1 reactie
  • 1232 Bekeken

Hey, ik zit nu al best wel heel lang met dit en ik heb er nooit tegen niemand iets over durven te zeggen maar zo gaat het niet langer. Ik ben ongeveer 10 jaar geleden seksueel misbruikt door mijn 10 jaar oudere neef (toen dit begon was ik ongeveer 7) elke keer als ik hem weer zag deed hij het weer en dit voor ongeveer 3 jaar. Het ging vooral om mij forceren aan zijn penis te zitten en geforceerd aan mijn vagina zitten. We hebben nooit seks gehad, dit wou hij wel maar ik vond mezelf er nog veel te jong voor dus toen hij zich echt op mij forceerde sloeg ik hem, hierna is het seksueel misbruiken ook helemaal gestopt. Omdat ik toen eigenlijk nog niet wist dat dit niet oké was heb ik hier toen niks mee gedaan. Ook vond ik het toen stiekem misschien wel lekker. Nu weet ik alleen niet wat ik ermee moet. Ik ben ondertussen 17 en mijn ouders weten nog van niets. Alleen mijn beste vriendin weet hiervan. Moet ik ze het alsnog vertellen? Moet ik het zo laten? Als ik ze het vertel hoe moet ik dat doen? 

1 reactie

• January 21, 2022

Hey Dim,

Wat lastig zeg en wat naar dat dit je is overkomen! Super knap dat je je verhaal hier hebt durven te delen!

Het is misschien wel prettig voor je om het je ouders te vertellen. Je geeft aan dat je hier al erg lang mee zit dus misschien is het fijn om het je ouders te vertellen en misschien lucht het wel enorm op. Als je het met ze wilt bespreken kan je dat denk ik het best doen op een rustig moment. Je kan je ouders bijvoorbeeld vertellen dat je ze in het weekend (of een andere dag) even wilt spreken over iets. Dan zijn je ouders al een beetje voorbereid en dan kunnen ze ook de tijd voor je nemen.

Je geeft ook aan dat je beste vriendin hier al wel vanaf weet. Als je het erg eng vindt om alleen met je ouders te praten kan je misschien je vriendin vragen of die erbij wilt zijn om je te ondersteunen. Ook kan je het via een berichtje aan je ouders vertellen als je praten eng vindt. 

Je kan ook altijd een keer anoniem met de kindertelefoon bellen/chatten als je daar je verhaal kwijt wilt.

En je moet trouwens niks! Volg vooral je gevoel en als je het (nog) niet aan je ouders durft/wilt vertellen hoeft dat ook niet!

Sterkte!

Groetjes,

NaamNietBekend