Klasgenoot raakt me aan...

  • 6 November 2020
  • 3 reacties
  • 641 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hey! 

Ik ben 13 en zit in de 2e, en ik ben opzich best goed bevriend met de jongens in mn klas. Nou is er eentje die al sinds de brugklas in de les de hele tijd naar me zit te staren. Ik was laatst dus met hem aan het praten, komt hij opeens heel dicht tegen me aanstaan en legt zijn hand op mijn kont. Ik zei dat ik naar de wc moest en ben  half weggerend.  Ik denk dat ik me aanstel maar ik weet het ook niet meer….

Mijn ouders weten van niets, en verder niemand anders. Ik heb hem ook niet meer gesproken en ik durf ook niet meer.

Kan iemand me helpen?

Xx May!:sunflower:


3 reacties

Reputatie 3
Badge +3

Hi!

Vertel het tegen iemand! Je ouders of misschien een docent? Heb je een vertrouwenspersoon op school waar je tegen kan praten? Dit is echt niet oké en je moet dit tegen iemand zeggen. Straks denkt hij dat je het fijn vindt en gaat hij door.

Veel sterkte!

XOXO

~BreezyOcean

Je kan het idd aan anderen vertellen maar dan verandert er nog niet zo veel. Het beste kun je gewoon heel duidelijk tegen hem zeggen dat je dat niet fijn vindt en dat je niks voor hem voelt. Dan weet hij meteen dat hij te ver is gegaan en dat hij het niet nog een keer moet doen. Blijft hij nou wel doorgaan, moet je het natuurlijk een docent, het bestuur en evt de politie (is gwn aanranding) inschakelen. Maar zal wel niet zo ver hoeven te komen toch.

Wat misschien wel fijn is, is om je vriendinnen dit wel te vertellen. Die kunnen dit dan ook een beetje in de gaten houden en ingrijpen als ze iets zien.

 

Je kunt hem de eerst volgende keer dat je hem ziet aanspreken, maar je kunt ook een berichtje sturen. Dit is misschien makkelijker. Je hebt vast wel iets van contactgegevens van hem. Z'n tel.nummer staat vast wel in de klassenapp en anders kun je hem vast wel vinden op social media. 

Je kunt ook afwachten of hij het nog een keer gaat doen of dat hij de hint van de vorige keer heeft opgepikt. Mocht hij het nou nog een keer flikken, spreek hem hier dan heeeel duidelijk op aan. Het liefst lekker hard zodat iedereen om je heen het hoort. 

 

Suc6 ermee.

Groetjess

Reputatie 1
Badge

Bedankt! 

Reageer