Vraag

Klaarkomen lukt niet

  • 16 August 2018
  • 2 reacties
  • 388 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi ik ben een meisje van 15.
Ik ben gevingerd door mijn vriendje en ik heb hem afgetrokken (al een paar keer) maar we komen allebei niet klaar. Is dit raar?

2 reacties

Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Dit is niet raar. Zeker niet gezien de (nog) lage frequentie van de handeling. Zelf weten jullie precies wat voor jezelf werkt (en wat niet) als jullie zelf masturberen. Dit maakt het redelijk makkelijk om tot een hoogtepunt te komen wanneer je zelf aan de slag bent. Je voelt bovendien ook wat je nou precies aan het doen bent en of het ‘goed’ voelt. Dit allen heb je niet als je iemand anders masturbeert. Jullie weten simpelweg nog niet van elkaar wat er nou precies moet gebeuren om de ander tot een hoogtepunt te laten komen. Een meisje kan op zoveel manier gemasturbeerd worden en hoewel het bij een jongen wat eentoniger is, kan de juiste grip en druk etc heel belangrijk zijn.

Zoals gezegd weten jullie waarschijnlijk zelf wel hoe je jezelf naar een hoogtepunt werkt. Het kan geen kwaad elkaar deze kennis bij te brengen. Geef elkaar dus tips. Hierdoor wordt het voor beide prettiger en zal het in ieder geval niet aan de techniek liggen. Verder is het een kwestie van herhalen en herhalen. Hoe vaker jullie elkaar masturberen hoe beter jullie erin worden. Ik vergelijk het altijd met fietsen (ook al slaat het nergens op). Hoewel je al jaren fietste leerde je pas later met één hand of zonder te fietsen en hoe meer je fietst hoe meer je controle over je fiets krijgt qua sturen en balans etc. Je wist ook niet gelijk hoe je jezelf nou moest masturberen en misschien kom je er nog steeds achter dat je iets anders ook prettig vindt. Het voordeel was dat je zelf direct voelde wat werkte en wat niet. Je vriendje en jijzelf ook hebben dit voordeel niet dus kan het best even duren voordat jullie het onder de knie hebben. Zeker als het jullie eerste relatie is. Dit is echter helemaal niet erg.

Praten over seks is sowieso goed, maar nu kan het ook erg helpen. Als jullie elkaar nou leren wat je bij jezelf doet wordt het al een stuk makkelijker. Geef elkaar dus tips. Maaarrrrr, wees voorzichtig. Probeer het slim te formuleren. De lijn tussen kritiek en tips kan wat betreft dit onderwerp erg dun zijn. Het is misschien verstandig eerst met elkaar hierover te praten alvorens je die tips gaat geven. Tenminste als jullie samen ‘gewoon’ over seks en gevoelige onderwerpen kunnen praten. Bij sommige gaat dat makkelijker dan bij anderen.

Het is een beetje een onlogisch verhaal geworden, maar dat gaat soms moeilijk op een mobiele telefoon. Hopelijk heb je er iets aan en heb vooral plezier met elkaar (juist bij het ‘experimenteren’)

Ik zeg overigens niet dat alles wat ik zeg klopt of dat dit hét antwoord is. Het zou jullie kunnen helpen.
@Daan. zegt het precies goed
Wellicht dat ik het een iets minder "onlogisch verhaal" kan maken

Zoals Daan zegt, je moet praten. Communiceren.
Jij weet wat jij fijn vindt
Hij weet wat hij fijn vindt
Nu moeten jullie het van elkaar weten, en dat doe je door te praten
De volgende keer als jullie "bezig zijn" is het misschien goed om af te spreken elkaar te helpen
Als hij jou aan het vingeren is kan je bijvoorbeeld zeggen "ga sneller, dieper, meer zo, kus m'n nek, tepel" wat je maar fijn vindt. Of als jij met z'n lul bezig bent gewoon vragen of het goed is, hoe het beter kan enzo
Want het is niet raar dat jullie niet klaarkomen maar het is uiteindelijk natuurlijk wel de bedoeling van Sexuele Handelingen om klaar te komen
Communicatie is alles.
Veel...uh....plezier?

Reageer